Spadła sprzedaż samochodów

W 2002 roku sprzedano w Polsce o 5,82% mniej nowych samochodów niż w roku 2001.

Wynika tak z badań opublikowanych przez firmę Samar, monitorującą rynek motoryzacyjny. W ciągu 2002 roku sprzedano w Polsce 308,2 tys. samochodów osobowych, podczas gdy w roku 2001 nabywców znalazło 327,2 tys aut. Spadek w skali roku nastąpił pomimo, że przez wszystkie miesiące drugiego półrocza 2002 r. obserwowano wzrost sprzedaży nowych aut. Najsilniejszy przy tym miał miejsce w grudniu ub. r., kiedy to sprzedano 24,8 tys. sztuk, o ponad 27% więcej niż w grudniu 2001 r.

Najwięcej aut w 2002 roku sprzedał Fiat – 56,5 tys. (o 27,6% mniej niż rok wcześniej), na drugim miejscu znalazła się Skoda (35,9 tys. – o 1,1% mniej niż rok wcześniej), a na trzecim Renault (31,2 tys. o 8,03% więcej niż rok wcześniej). Zdecydowanie gorszy wynik sprzedaży niż przed rokiem osiągnęła firma Daewoo - o 54,7%. Zaś największy wzrost sprzedaży uzyskał Ford (o 70%), Toyota (o 55,2%) i Peugeot (o 26,2%).


Zobacz również