Spółka Canal+ Cyfrowy ukarana za wprowadzanie w błąd klientów

Na Canal+ Cyfrowy została nałożona kara w wysokości 1,8 miliona złotych. Powód? Wprowadzanie w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dzisiaj, że nałożył na Canal+ Cyfrowy (operator platformy cyfrowej CYFRA+) karę w wysokości 1,8 miliona złotych.

Dlaczego?

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce w czerwcu 2011 roku, czyli jeszcze za kadencji cenionej przez wielu prezes, Anny Streżyńskiej. Jej wątpliwości wzbudziły listy, które Canal+ Cyfrowy wysyłał do klientów zamierzających wraz z kończąca się umową zrezygnować z oferty spółki.

Informowani oni byli we wspomnianych listach o tym, że powinni się najpierw jak najszybciej skontaktować telefonicznie ze spółką. Zdaniem UOKiK działanie takie mogło spowodować, że wielu klientów dzwoniło pod wskazany numer sądząc, iż jest to niezbędne do skutecznego rozwiązania umowy.

UOKiK twierdzi, że według regulaminu do rozwiązania umowy wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem, natomiast spółka Canal+ Cyfrowy nakłaniając do telefonicznego kontaktu miała na celu stworzenie sobie wygodnej okazji do próby zachęcenia klienta do dalszego korzystania z usługi.

Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, jednocześnie składając jednak odwołanie do sądu.

Czujesz, że coś jest nie tak? Dzwoń!

Na stronie UOKiK można przeczytać:

"Konsumenci bezpłatną pomoc mogą uzyskać od rzeczników konsumentów lub pod numerem telefonu 800 007 707, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Ponadto pomoc zapewnia Federacja Konsumentów w swoich oddziałach. Dochodzenie roszczeń może ułatwić również ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która daje konsumentom możliwość wytoczenia powództwa w ich indywidualnych sporach z przedsiębiorcami. W toku takiego postępowania sąd weryfikuje, czy dana praktyka rynkowa przedsiębiorcy jest nieuczciwa. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić przed sądem, że stosowana przez niego praktyka rynkowa nie wprowadza konsumentów w błąd."

_______________

Czy mieliście do czynienia z podobnymi lub znacznie gorszymi działaniami ze strony operatorów platform cyfrowych?


Zobacz również