Sprzedaż Windows 7 o 234% lepsza niż Vista

Windows 7 sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych o 234% lepiej niż Windows Vista - wynika z badań grupy analitycznej NPD.

Grupa analityczna NPD szacuje, że w pierwszym tygodniu sprzedaży pudełkową wersję systemu Windows 7 zakupiło o 234% osób więcej niż Windows Vista cztery lata temu.

Warto dodać, że jednocześnie różnica w dochodzie ze sprzedaży nie była już tak imponująca. Kombinacja licznych promocji zniżkowych na wersje przedpremierowe i stosunkowo niewielki nacisk kampanii reklamowej na Windows Ultimate sprawiły, że Windows 7 przyniósł "tylko" o 82% więcej dochodu niż Windows Vista.

"Microsoft postawił w kampanii marketingowej na tanie wersje Windows 7 w przedsprzedaży, duży zasięg odbiorców i agresywną politykę podpisywanych porozumień ze swoimi partnerami biznesowymi. Dzięki temu premiera Windows 7 była niewątpliwym sukcesem" - powiedziała Stephen Baker, wiceprezes grupy NPD.

Z danych NPD wynika, że najczęściej sprzedawanymi Windows 7 w pierwszym tygodniu od premiery były kolejno:

1. Windows 7 Home Premium Upgrade (średnia cena 76 USD)

2. Windows 7 Pro Upgrade (średnia cena 147 USD)

3. Windows 7 Home Premium Family Pack 3 User Upgrade (średnia cena 149 USD)

Julie Larson-Green, koordynująca w Microsofcie projekt Windows od strony nowych możliwości użytkownika, dodała, że choć Windows 7 to bardzo dopracowany produkt, to firma już teraz spogląda na trendy, które mogłoby zmienić pojmowanie systemu operacyjnego. Wśród rewolucyjnych technologii Julie Larson-Green wymieniła m.in. kontrolowanie interfejsu za pomocą gestów czy projekt Natal przeznaczony głównie dla graczy.


Zobacz również