Sprzedaż gier maleje?

Według analityków sprzedaż gier komputerowych zmalała w ubiegłym roku o 14% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. W rekordowym dla branży 2004 sprzedaż osiągnęła wielkość 1,1 miliarda USD, natomiast w 2005 już tylko ok.950 mln USD.

Na szczęście spadek sprzedaży nie oznacza załamania się rynku. W rzeczywistości dochody firm zajmujących się tą gałęzią rozrywki mogą być wyższe, niż we wspomnianym już rekordowym okresie. Różnica bierze się bowiem z nieuwzględnienia w podawanych statystykach produkcji typu MMO oraz wszelakiej maści gier internetowych, obsługiwanych za pośrednictwem samej przeglądarki.

Właśnie ta gałąź przemysłu elektronicznej rozrywki rozwija się najbardziej dynamicznie. Wystarczy wspomnieć tylko, iż Blizzard zarobił na WoW w 2005 roku ponad 150 milionów dolarów. Gdy dołożymy do tego inne masowe gry sieciowe - i chociażby internetowe strategie typu bardzo u nas popularnego Ogame - okaże się, że obroty wyniosą dużo więcej niż przytaczana już rekordowa liczba 1.1 miliarda USD.


Zobacz również