Sprzedaż w górę

Według raportu IDC, sprzedaż komputerów osobistych w rejonie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki wzrośnie w bieżącym roku o ponad 16%.

Najnowsza prognoza International Data Corp. (IDC) przewiduje, że na rynku EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) sprzedaż komputerów osobistych w 2000 r. osiągnie 38,8 mln sztuk, co daje wzrost o 16,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na początku br. w Europie Zachodniej wzrost sprzedaży był nieco wolniejszy (ok. 10%), co mogło być spowodowane inwestycjami związanymi z problemem roku 2000 oraz powszechnym oczekiwaniem na Windows 2000, nowy system operacyjny Microsoftu. Większa sprzedaż spodziewana jest od połowy bieżącego roku.

Na rynku przedsiębiorstw za najbardziej dynamiczny segment uważane są małe i średnie firmy. Główny napęd sprzedaży w regionie będzie stanowić tradycyjnie rynek konsumencki. Wzrost ma tu wynieść 20,7% i największy będzie we Francji, Niemczech i Wlk. Brytanii. Wzrost sprzedaży komputerów w Europie Wschodniej i Centralnej spodziewany jest w granicach 12,7%.

W roku 1999 firmami, które sprzedały najwięcej komputerów były Compaq, Fujitsu Siemens, Dell, IBM i Hewlett-Packard.


Zobacz również