Stali klienci

Z raportu firmy Statistical Research wynika, że stali klienci internetowych sklepów, którzy odwiedzają codziennie ulubione serwisy WWW i regularnie dokonują zakupów, tworzą połowę dochodów sieciowych handlowców.

Według raportu opublikowanego przez firmę Statistical Research, podczas korzystania z sieci, 57% użytkowników odwiedza strony internetowe, a 46% z nich twierdzi, że poszukują przede wszystkim informacji o produktach i sklepów online. 34% kupujących online odwiedza codziennie wybrane strony WWW, a 62% z nich trafia na nie za pomocą zakładek zdefiniowanych w przeglądarkach.

Większość sieciowych handlowców twierdzi, że co najmniej połowa ich dochodów jest tworzona przez klientów, którzy kupują w danym sklepie nie po raz pierwszy, ale są jego "wiernymi" klientami. Jednocześnie ilość zamawianych przez nich pozycji wzrasta z każdą kolejną wizytą.

W ankiecie, jaką przeprowadziła firma NFO Interactive, większość z 4,523 respondentów stwierdziła, że czynnikami, które najbardziej przekonują ich do dokonywania zakupów online, jest darmowa dostawa zamówionego produktu (29%) oraz najniższe ceny (29%). Oprócz tego ankietowani, jako czynniki zachęcające do dokonywania zakupów, wymienili jeszcze: możliwość zwrotu produktów (27%), kontakt z producentem (18%), 12-godzinny czas realizacji zamówienia (15%) i możliwość porównania ofert (14%).


Zobacz również