Star Wars: Galactic Battleground

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce toczył się konflikt pomiędzy pięcioma nacjami. W walkach brali udział m.in. członkowie Rebelii, sługusi Galaktycznego Imperium oraz przedstawiciele Federacji Handlowej. To właśnie owa międzyplanetarna wojna będzie motywem przewodnim nowej gry ze stajni LucasArts, osadzonej w realiach kultowego świata Star Wars.

Do tej pory nie mieliśmy okazji ujrzeć porządnie wykonanej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w realiach świata Star Wars. Ludzie z firmy LucasArts kilkakrotnie podejmowali próby stworzenia dobrej gry z tego gatunku, ale nigdy nie udało się im w pełni zaspokoić oczekiwań użytkowników. Nic więc dziwnego, że podwładni Georga Lucasa zdecydowali się na nawiązanie współpracy z programistami z grupy Ensemble Studios. To właśnie oni wykreowali bestsellerową serię RTS zatytułowaną Age of Empires. Pierwszym owocem rzeczonego porozumienia będzie produkt o nazwie Star Wars: Galactic Battleground. Jego oficjalna premiera planowana jest na czwarty kwartał 2001 roku.

Autorzy rzucą nas w sam środek zbrojnego konfliktu, w którym wezmą udział: Imperium Galaktyczne, Rebelia, Federacja Handlowa, Królestwo Naboo oraz rasy Wookiech i Gunganów. Każda ze stron będzie dysponować właściwymi tylko sobie budowlami i blisko 50 jednostkami bojowymi (łowcy nagród, Rycerze Jedi, maszyny kroczące AT-AT i AT-ST, droidy, myśliwce X-Wing, szturmowcy itp.), dzielącymi się na lądowe, morskie i powietrzne. Ponadto pojawi się możliwość gromadzenia surowców i prowadzenia badań nad nowymi technologiami.

Poza sześcioma rozbudowanymi kampaniami wojskowymi, kreatorzy zaimplementują sporą ilość samodzielnych scenariuszy przeznaczonych dla samotnego gracza, a także kilkadziesiąt misji dedykowanych trybowi multiplayer. Ten ostatni zostanie wyposażony w obsługę sieci lokalnej i połączeń internetowych oraz w zaawansowane możliwości konfiguracyjne. Na koniec warto wspomnieć o zintegrowanym edytorze map, posiadającym bogaty zestaw narzędzi.

Generowaniem grafiki zajmie się "silnik" wykorzystany wcześniej we wszystkich częściach cyklu Age of Empires. Akcja przedstawiona będzie w klasycznym rzucie izometrycznym, a modele obiektów wyrenderowane zostaną w dwóch wymiarach. Wszystko, co ujrzymy na ekranach naszych monitorów ma wyglądać dokładnie tak, jak w filmowych Gwiezdnych Wojnach. Jeśli chodzi o dźwięk, to usłyszymy tu wysokiej jakości sample i charakterystyczny podkład muzyczny autorstwa samego Johna Williamsa.

Bardzo dobrze się stało, że ludzie z LucasArts i Ensemble Studios zdecydowali się współpracować przy tworzeniu Star Wars: Galactic Battleground. Oba zespoły developerskie są zresztą niezwykle doświadczone i mają na swym koncie kilka hitów. Ich połączone siły z całą pewnością sprawią, że nareszcie doczekamy się profesjonalnie wykonanej strategii czasu rzeczywistego, nawiązującej do Star Wars.


Zobacz również