Strategiczny sojusz

Niecały tydzień przed premierą PocketPC Microsoftu potentaci na rynku PDA Dell i Palm zawierają nowe sojusze i wprowadzają nowe produkty.

Dell i Palm rozszerzyły wcześniejsze porozumienia, co w konsekwencji pozwoli na sprzedaż poprzez kanały sprzedaży bezpośredniej i witrynę internetową Della pełnej oferty komputerów podręcznych Palm. Palm będzie także współpracował z Dellem, by zaspokoić rosnący popyt na komputery podręczne wśród klientów korporacyjnych. Stworzy to bezpośrednią konkurencję dla Compaqa, jednego z współproducentów PocketPC. Przedstawiciele Palm uważają, że zacieśnienie współpracy z Dellem znacząco poprawi organizację sprzedaży produktów firmy i pomoże w ekspansji na rynki korporacyjne. "Poparcie przez Della platformy Palm jest ważnym sygnałem dla firm, agencji rządowych i instytucji edukacyjnych, chcących ujednolicić i wdrożyć komputery podręczne Palm" - mówi wiceszef działu sprzedaży Palm Greg Rhine.

Dell zamierza także sprzedawać nową wersję pagera Blackberry, opracowanego przez Research In Motion. Będzie on wyposażony w duży wyświetlacz, większą klawiaturę, 5 MB pamięć Flash i wewnętrzny modem bezprzewodowy. Obie wersje Blackberry wykorzystują starszy procesor 386 Intela, jednak w przyszłych produktach RIM mają być stosowane procesory Pentium. Według prognoz Semico Research, tegoroczne zyski na rynku PDA mają wynieść ok. 2,8 mld USD - o 40% więcej niż w 1999 r. Dataquest podaje, że produkcja urządzeń typu PDA wzrośnie z 8,2 mln sztuk w 1998 r. do 32,5 mln w 2003 r.


Zobacz również