Sukces czy niewypał?

AOL to kolejny światowy gigant internetowy, który próbuje swoich sił na polskich rynku - w połowie grudnia uruchomił portal AOL.pl. Czy podzieli los polskiego eBay'a?

Kierownictwo europejskiego oddziału AOL jest przekonane o sukcesie przedsięwzięcia. Można jednak odnieść wrażenie, że wiarę w powodzenie portalu opiera głównie na dużej popularności w Polsce odtwarzacza Winamp (ok. 3,5 miliona użytkowników). Tymczasem w Polsce jest już kilka portali o ugruntowanej pozycji (Onet, Wirtualna Polska, Gazeta.pl), więc popularny odtwarzacz i znana światowa marka mogą nie wystarczyć do osiągnięcia sukcesu. Co więcej, możemy być świadkami porażki na naszym rynku kolejnego światowego potentata, bowiem sytuacja AOL.pl pod wieloma względami przypomina wejście w 2005 roku serwisu eBay.pl, które zakończyło się niepowodzeniem. Wtedy Allegro miało już kilka milionów użytkowników i dominującą pozycję, zaś polski eBay okazał się mocno okrojoną wersją amerykańskiego serwisu i nie miał do zaoferowania polskim internautom nic, czego nie mieliby konkurenci.

Podobnie jest z AOL.pl, w którym trudno doszukać się innowacyjnych pomysłów. Portal oferuje użytkownikom bezpłatne konta e-mail z nielimitowaną pojemnością, komunikator internetowy AIM, możliwość publikacji i oglądania filmów oraz zdjęć z nieograniczoną przestrzenią na zdjęcia oraz odtwarzacz multimedialny Winamp Media Player w polskiej wersji językowej. Komunikator AIM jest popularny na świecie, ale w Polsce nie ma szans w starciu z Gadu-Gadu i Skypem. Na AOL.pl znajdziesz również serwis z aktualnościami zawierający m.in. informacje sportowe i informacje z życia gwiazd. Serwis powstaje we współpracy Polską Agencją Prasową, wydawnictwem Agora (wiadomości z życia gwiazd), serwisem Filmweb (informacje o filmach) oraz serwisem Albireo (horoskopy).


Zobacz również