Surface Pro: już nawet Microsoft wątpi w jego sukces rynkowy

Z doniesień serwisu DigiTimes.com wynika, że Microsoft zamówił u dostawców zaledwie milion tabletów Surface Pro. Czyżby zwątpił w sukces rynkowy tego urządzenia?

Wraz z premierą systemu Windows 8 Microsoft miał nadzieję, że sprzeda do końca poprzedniego roku kilka milionów tabletów Surface RT. Okazało się jednak, że konsumentom nie przypadły one zbytnio do gustu. Poza bowiem pozytywnym akcentem, jakim jest z pewnością darmowy Office, niechęć kupujących wzbudzały nowe "okienka", brak Outlooka oraz brak obsługi programów ze starszych wersji Windows.

Wszystko to spowodowało, że zdaniem Waltera Pritcharda z Citigroup Microsoft sprzedał w czwartym kwartale poprzedniego roku zaledwie 700-800 tysięcy tabletów. Heather Bellini z Goldman Sachs idzie jeszcze dalej: wspomina o zaledwie 230 tysiącach.

Niestety Microsoft nie chce ujawnić żadnych oficjalnych danych na ten temat. Najświeższe doniesienia serwisu DigiTimes.com wydają się potwierdzać jednak szacunki analityków. Wynika z nich bowiem, że gigant z Redmond zamówił u dostawców zaledwie milion tabletów Surface Pro, których premiera zapowiedziana została na 9 lutego. Oznacza to więc, że zwątpił w sukces rynkowy tego urządzenia, w czym z pewnością pomogła mu słaba sprzedaż modelu RT.

Surface Pro: za i przeciw

Jeżeli chodzi o Surtace Pro, jest on pozbawiony wad, o których wspominam na początku artykułu (oczywiście nie dotyczy to Windows 8:-)). Klienci mogą jednak zwrócić tutaj uwagę na fakt, że to wydajne urządzenie (to jego ogromna zaleta, ale jednocześnie i wada) w porównaniu do swojego "brata" opartego na architekturze ARM jest grubsze, cięższe i aż o połowę mniej wydajne, jeżeli chodzi o długość pracy na baterii. Ponadto z pewnością problemem jest oferowana przez nie przestrzeń dyskowa. Kupując 128-gigabajtowy model użytkownik może bowiem liczyć na zaledwie 83 GB wolnej przestrzeni na dane, natomiast w przypadku w wersji z 64 GB pamięci pozostanie mu niespełna 23 GB miejsca.

Pomimo tych wad tablet Surface Pro jest ciekawą i wartą rozważenia propozycją. Niestety osoby, które zdecydują się na jego zakup muszą pokonać jeszcze najpoważniejszą barierę, czyli wysoką cenę:

Surface Pro 64 GB: 899 USD

Surface Pro 128 GB: 999 USD

Wydaje się, że wielu konsumentów "odpadnie" na tym ostatnim etapie zakupu. Tym bardziej, jeżeli weźmie pod uwagę fakt, że konkurencyjny Apple iPad w wersji 128 GB/WiFi (ma się pojawić w sprzedaży 5 lutego) kosztował będzie 799 USD.

_____________________

Jak sądzicie, czy Surface Pro zaliczy podobną klapę, jak model RT?


Zobacz również