Światowe TOP 50

Media Metrix przedstawia najnowsze wyniki badań dotyczących popularności serwisów internetowych.

Firma Media Metrix, specjalizująca się badaniach internetowych, opublikowała najnowszy raport dotyczący popularności serwisów sieciowych. Według analityków z Media Metrix najczęściej odwiedzaną witryną jest obecnie America Online (www.aol.com). Tylko w lipcu tego roku odwiedziło ją 78,9 mln internautów. Drugie miejsce przypadło serwisowi Microsoftu (www.microsoft.com), który odwiedziło 59,1 mln użytkowników. W pierwszej trójce znalazł się także portal Yahoo! (www.yahoo.com) z liczbą 48,4 mln wizyt.

W pierwszej 50. najpopularniejszych na świecie ośrodków internetowych znalazł się także Napster.com. Dzięki toczącemu się procesowi sądowemu i ogólnej wrzawie wokół działalności Napstera serwis ten zyskał w ostatnim czasie bardzo dużą popularność. Umożliwiło mu to zajęcie 47. miejsca wśród najbardziej popularnych witryn internetowych.

Co ciekawe wyniki badań podawane przez Media Metrix różnią się znacznie od przeprowadzanych tą samą metodą badań konkurencyjnej firmy analitycznej Nielsen Ratings. W raporcie tej ostatniej pierwsza trójka najpopularniejszych serwisów przedstawia się następująco: Yahoo!, AOL i MSN. Na czwartym miejscu znalazł się serwis Microsoft.com. Liczba szacunkowych odwiedzin np. AOL.com w obu opracowaniach różniła się o ok. 20 mln. Prawdopodobnie po części wynika to z istniejących różnic w metodologii badań. Ciekawi również fakt, iż Media Metrix pozyskuje dane do raportu z większej liczby krajów europejskich niż Nielsen Netratings, a jednak w jej rankingu wyższe miejsca zajmują serwisy "rdzennie" amerykańskie.

Więcej informacji: www.mediametrix.com


Zobacz również