Świetlana przyszłość płaskich telewizorów

W ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż płaskich telewizorów wzrośnie na całym świecie ośmiokrotnie - prognozuje firma Strategy Analytics. Z jej raportu wynika, że w 2010 r. na świecie sprzedanych zostanie 83,5 mln telewizorów LCD i plazmowych.

Łączna wartość sprzedaży wyniesie wtedy 45 mld USD. Ale, według Strategy Analytics, już w przyszłym roku należy się spodziewać wyraźnego wzrostu sprzedaży płaskich telewizorów - w porównaniu do bieżącego roku wartość sprzedaży wzrośnie o 66%, do 25,6 mld USD.

Analitycy zwracają uwagę, że zapotrzebowanie na telewizory LCD i plazmowe jest ogromne - zaledwie 2% gospodarstw domowych na świecie posiada aktualnie takie urządzenie. Z raportu dowiadujemy się również, że w lepszej pozycji znajdują się producenci telewizorów LCD - w ubiegłym roku na całym świecie sprzedano w sumie 8,3 mln takich urządzeń (sprzedaż telewizorów plazmowych wyniosła ok. 2,2 mln. urządzeń). Eksperci spodziewają się, że te proporcje utrzymają się w najbliższych latach.


Zobacz również