System iOS 7 trafił na każde 9 z 10 obecnych na rynku urządzeń

Prawie wszyscy użytkownicy mobilnych urządzeń Apple zaktualizowali już swoje telefony i tablety do najnowszej wersji systemu operacyjnego. Telefony iPhone i tablety iPad w dziewięciu przypadkach na dziesięć mają już wgrany nowy soft, ale nie można jednak tyle dobrego powiedzieć o Google. W przypadku nowego Androida sytuacja jest zgoła odmienna.

Wedle najnowszych danych system iOS 7 od Apple został bardzo dobrze przyjęty. Dane Mixpanel, przytaczane przez serwis TechCrunh, mówią o penetracji rynku przez nową wersję mobilnego OS-u Apple na poziomie 88 procent i zaczyna się on stabilizować po zeszłomiesięcznym wynikiu wynoszącym 86 procent.

Patrząc na takie badania trzeba jednak pamiętać, że nie istnieje w nowoczesnych smartfonach, nie wiążący się z utratą gwarancji, sposób na zrobienie downgrade systemu. Nawet jeśli użytkownicy nie są zachwyceni iOS 7, to po dokonaniu aktualizacji nie mogą już zainstalować starszej wersji oprogramowania producenta.

Niestety, takimi sukcesami jak Apple nie może pochwalić się Google. W przypadku Androida 4.4 KitKat od jego premierty minęło praktycznie tyle samo czasu, a jak na razie wynik jest… zupełnie odwrotny. Próg ilości instalacji nowej wersji systemu Google nie przekroczył jeszcze magicznej bariery 10% użytkowników z nowym systemem.

Sytuacja oczywiście nie powinna być taka zła, ale prawda jest taka, że Google nie wywiera (realnego) wpływu jeśli chodzi o terminowość aktualizacji na najważniejszych partnerów. Producenci liczą na to, że ktoś inny kupi sprzęt w wyższej cenie tylko po to, żeby dostać dostęp do przedpremierowego albumu

źródło: techcrunch.com


Zobacz również