Szerokim pasmem

Amerykańskie firmy inwestują coraz więcej pieniędzy w tworzenie serwisów przeznaczonych dla użytkowników mających szerokopasmowy dostęp do Sieci.

Wraz z rozwojem szerokopasmowego dostępu do Sieci na rynku zaczęło się pojawiać coraz więcej "multimedialnych" serwisów internetowych. Kategorie tzw. broadband sites stanowią ośrodki oferujące wysokorozdzielcze transmisje wideo, interaktywne gry czy też serwisy wyróżniające się bardzo bogatą oprawą graficzną.

Zdaniem części rynkowych analityków, obecnie serwisy takie nie mogą liczyć na dużą popularność wśród użytkowników Sieci. Dowodem są przykłady niepowodzeń podobnych przedsięwzięć (Digital Entertainment Network, Pixelon, Enterteindom). Do takiego stanu rzeczy w głównej mierze przyczynia się fakt, że niewielu konsumentów może korzystać z naprawdę szybkich łączy internetowych. Również koszt utworzenia "szerokopasmowych ośrodków", wynoszący średnio od 200 tysięcy do kilku milionów USD, hamuje w pewnym stopniu ich rozwój.

Jednak wiele firm internetowych uważa ten rynek za bardzo obiecujący. Według badań International Data Corporation, szybszy rozwój infrastruktury sieciowej (szybkich łączy) nastąpi dopiero po roku 2003. Ale analizy wykazują, że nawet obecny, niewielki odsetek internautów mających szybki dostęp do Sieci, stanowi realne źródło potencjalnego dochodu. Użytkownicy należący do grupy "szerokopasmowców" stanowią jedną z bogatszych grup konsumentów, znacznie częściej korzystających z Sieci niż przeciętny internauta oraz przede wszystkim dwukrotnie chętniej robiących zakupy online.


Zobacz również