Szpiegując ceny

CNET.com zamierza kupić mySimon - jeden z największych serwisów typu shopbot. Przewidywana wartość transakcji wyniesie ponad 700 mln USD.

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Active Research wynika, iż serwisy typu shopbot cieszą się rosnącą popularnością. Są to działające online systemy wyszukiwawcze, automatycznie przeglądające oferty sklepów online i systemów aukcyjnych. Umożliwiają odnalezienie nie tylko najtańszych produktów, ale porównywanie ich parametrów technicznych, dostępności itd. Wzrost ruchu na serwisach tego typu odnotowano przede wszystkim w okresie świątecznym.

Shopboty tworzą ruch w sieci, obecnie porównywalny nawet z popularnością dużych portali. Raport Active Research dowodzi, że firmy zajmujące się handlem w sieci największy pożytek mają z zamieszczania swoich reklam w dużych serwisach (26%) i właśnie z serwisów typu shopbot (24%). Firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią przyciągają kolejnych klientów (12%), statystykę zamykają oficjalne strony producentów, które odwiedza około 8% osób dokonujących zakupów online.

Obecnie największą dynamiką wzrostu pod względem odwiedzin cechują się aukcje internetowe. Dane zebrane przez Nielsen//NetRatings wykazują, iż największy z tego typu amerykańskich serwisów - eBay - w czasie świat zanotował aż 128 858 697 wizyt, co stanowi prawie trzykrotnie większą wartość niż w przypadku innych, popularnych adresów, takich jak Amazon.com (48 959 535 wizyt).

Inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku małych firm handlowych czy producentów, którzy dysponują ograniczonym budżetem na reklamę. Najwięcej klientów dociera do nich poprzez wyszukiwarki internetowe (66%) i reklamy dołączane do poczty elektronicznej czy też drukowane w różnych broszurach i katalogach.

Więcej informacji: www.iconocast.com

Shopboty: www.mysimon.com www.priceline.com www.auctionrover.com www.auctionwatch.com


Zobacz również