T-Mobile i UPC to pierwsi operatorzy deklarujący chęć podnoszenia jakości swoich usług

Pierwsi operatorzy przesłali do UKE deklaracje o stosowaniu postanowień Memorandum na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym.

Jakiś czas temu Prezes UKE zainicjował „Memorandum na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym“, czyli projekt mający na celu opracowanie standardów pomiaru i porównywania jakości usług telekomunikacyjnych (transmisja głosowa i dostęp do Internetu). Na początku lutego 2014 roku ogłoszony został raport końcowy uczestników Memorandum, w którym zawarto "8 wskaźników jakości, w tym 2 administracyjne i 6 technicznych, dzięki którym klient będzie mógł świadomie porównać oferty". Znajdziemy tam też wartości progowe dla tych wskaźników oraz spójne sposoby ich prezentowania.

Jest jakiś odzew?

Okazuje się, że tak. Do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły bowiem już pierwsze deklaracje operatorów o stosowaniu postanowień Memorandum (samo uczestnictwo w Memorandum ds. jakości usług nie jest równoznaczne ze stosowaniem jego postanowień).

"Pierwsze deklaracje to pozytywny sygnał, świadczący o tym, że postanowienia zawarte w Raporcie końcowym zostaną zastosowane w rynkowej rzeczywistości. Mam nadzieję, że niebawem także pozostali Sygnatariusze Memorandum oraz przedsiębiorcy telekomunikacyjni, pójdą śladem UPC i T-MOBILE." - powiedziała Magdalena Gaj, Prezes UKE.

Podsumowując, otrzymujemy tutaj narzędzie, które nie tylko powinno wymóc na operatorach podnoszenie jakości usług, ale pozwoli konsumentom na łatwiejsze ich porównanie.

"W myśl postanowień Memorandum, dostawcy usług telekomunikacyjnych będą zamieszczać informacje o jakości usług na swoich stronach internetowych, a pierwsze zestawienie tych danych powinno ukazać się na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej w drugim półroczu 2014 roku." - czytamy na stronie UKE.


Zobacz również