TOP 50 polskiego Internetu

Kolejna tura badań Net Track, przeprowadzonych przez firmę SMG-KRC Poland, przynosi informacje na temat popularności konkretnych serwisów internetowych wśród polskich użytkowników sieci.

SMG-KRC Poland przedstawiła ostatnie wyniki badań użytkowników Internetu. Sondaż Net Track, prowadzony w sposób ciągły od stycznia br., dostarcza informacji na temat struktury społecznej i demograficznej polskich internautów, a także ich "sieciowych zwyczajów" (czas przebywania online, cel serfowania, miejsce korzystania z sieci).

W każdym miesiącu badaniu poddawanych jest ok. 7 tys. osób, co umożliwia dotarcie do kilkuset aktywnych internautów. Wyniki ostatniego badania przynoszą informacje na temat m.in. serwisów internetowych najbardziej popularnych wśród polskich użytkowników sieci. Respondentom zadano następujące pytania: Jakie z uwzględnionych w przygotowanej ankiecie serwisów kiedykolwiek odwiedzili, jakie w bieżącym miesiącu i jakie w ciągu ostatniego tygodnia.

Ankieta zawierała listę prawie 50 ośrodków z podziałem na portale, sklepy internetowe, serwisy medialne i tematyczne. Na pełnej liście TOP 50 znalazły się następujące ośrodki sieciowe:

1. Onet (www.onet.pl)

2. Wirtualna Polska (www.wp.pl)

3. Yahoo! (www.yahoo.com)

4. AltaVista (www.altavista.com)

5. Gazeta Wyborcza (www.gazeta.pl)

6. CHIP (www.chip.pl)

7. RMF FM (www.rmf.fm)

8. Infoseek (infoseek.icm.edu.pl)

9. MP3.com.pl (www.mp3.com.pl)

10. Interia (www.interia.pl)

11. Panorama Firm (www.pf.pl)

12. Arena (www.arena.pl)

13. Radio Zet (www.radiozet.com.pl)

14. PC World (www.pcworld.com.pl)

15. Netscape (www.netscape.com)

16. EMPiK (www.empik.pl)

17. Komputer Świat (www.komputerswiat.pl)

18. Internetia (www.internetia.pl)

19. Rzeczpospolita (www.rzeczpospolita.pl)

20. YoYo (www.yoyo.pl)

21. Dziennik Internetowy PAP (dziennik.pap.pl)

22. Motoklub (www.motoklub.com.pl)

23. Polityka (www.polityka.pl)

24. PC.com (www.pc.com.pl)

25. Wprost (www.wprost.pl)

26. Wirtualny Serwis Ekonomiczny (www.prorexim.com.pl)

27. Poland.com (www.poland.com)

28. Filmweb (www.filmweb.pl)

29. Computerworld (www.computerworld.com.pl)

30. America Online (www.aol.com)

31. Magazyn WWW (www-mag.com.pl)

32. Go (www.go com)

33. Parkiet (www.parkiet.com.pl)

34. Portal TP Internet (www.portal.pl)

35. Lycos (www.lycos.com)

36. Valhalla (www.valhalla.com.pl)

37. Excite (www.excite.com)

38. Stopklatka (www.stopklatka.com.pl)

39. NetWorld (www.networld.com.pl)

40. Nuta.pl (www.nuta.pl)

41. Kobiety Online (www.kobiety.pl)

42. Reporter (www.reporter.pl)

43. Sekrety Kobiet (www.sekretykobiet.pl)

44. Merlin (www.merlin.com.pl)

45. IDG.pl (www.idg.pl)

46. Olimp (www.olimp.com.pl)

47. Trader (www.trader.pl)

48. Digit

49. X86 (www.x86.pl)

"Według najnowszych wyników badania SMG-KRC, IDG Poland SA jest jedynym wydawcą online dysponującym aż pięcioma serwisami, które zakwalifikowały się do listy 50. najpopularniejszych witryn internetowych w Polsce: PC World, Computerworld, NetWorld, IDG.PL, Digit. Badania wykazują, iż publikowane przez IDG Poland SA serwisy łącznie docierają do zbliżonej liczebnie grupy odbiorców co serwisy Gazety Wyborczej, Interii, a nawet AltaVisty" - skomentował badanie koordynator projektów internetowych IDG Michał Kreczmar.

W badaniach dotychczas uczestniczyło 3463 internautów w wieku powyżej 15 lat. Zrealizowano na losowej próbie 49 496 respondentów.

Więcej informacji: www.smgkrc.pl


Zobacz również