TP SA odchodzi w cień - jej miejsce zajmuje Orange

Już w pierwszej połowie 2012 roku marka TP SA może całkowicie zniknąć z naszego krajobrazu. Wszelkie usługi znane pod tą nazwą mają dołączyć do oferty Orange. Rebranding obejmie też punkty obsługi klienta, korespondencję i reklamy.

TPSA i Orange

O możliwości takiej zmiany mówiło się już od dłuższego czasu. Serwis Wyborcza.pl przypomina jak prezes Telekomunikacji Polskiej, Maciej Witucki powiedział w wywiadzie radiowym, że zmiana marki jest potrzebna, bo usługi świadczone pod jako Orange są lepiej postrzegane przez klientów niż te same, które oferowane są pod nazwą TP SA.

TP ciągle traci użytkowników Neostrady, a w tym samym czasie wzrasta liczba abonentów internetu stacjonarnego oferowanego przez Orange. Ci drudzy są o 40 proc. bardziej zadowoleni z usług niż posiadacze Neostrady. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jest to praktycznie ta sama usługa, a różni się jedynie nazwą.

Marka TP SA kojarzy się ludziom z czasami, kiedy Telekomunikacja Polska była monopolistą na rynku i przypomina o problemach z przeszłości. Produkty markowane znakiem Orange są natomiast postrzegana jako nowoczesne i dające duże możliwości.

Coraz częściej marki rozpoznawalne globalnie zajmują miejsce tych znany lokalnie. Przykładem może być T-Mobile, który z powodzeniem zastąpił Erę, lub właśnie marka Orange, która w 2005 roku pojawiła się w Polsce w miejsce Idei.


Zobacz również