Tak się robi mecze - wóz HD Cyfry+ w akcji

Kilka tygodni temu mieliśmy okazję zaprezentować Wam jak wygląda pierwszy w Polsce wóz transmisyjny przystosowany do obsługi sygnałów wysokiej rozdzielczości. Prezentację przygotował Cyfrowy Polsat. Teraz mieliśmy okazję sprawdzić jak wygląda wyposażenie konkurencji - Cyfry+, która przy pomocy prezentowanego przez nas wozu realizuje m.in. wszystkie transmitowane na żywo mecze Orange Ekstraklasy.

Pod względem układu i roli pomieszczeń znajdujących się wewnątrz wozu Cyfry+ i Cyfrowego Polsatu nie ma wielu różnic. Wóz Polsatu prezentuje się nieco nowocześniej niż konkurencji. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ jest nowszy i został stworzony specjalnie na potrzeby tej firmy. Wóz Cyfry+, również bardzo nowoczesny, jest dzierżawiony, co - jak twierdzi Cyfra - jest dla firmy bardziej opłacalne. Realizacje ekipy Canal+ są dostrzegane w Europie, co objawia się m.in. zleceniami zewnętrznymi z Zachodu na realizację przez ten zespół transmisji sportowych (np. niektórych meczów ligi niemieckiej) czy przekazem do innych krajów europejskich relacji z zawodów żużlowych odbywających się w Polsce.

Mecze i inne relacje, głównie sportowe, transmitowane przez wóz Cyfry+ możemy oglądać w optymalnej jakości na nowoczesnych telewizorach w rozdzielczości 1920x1080 pikseli (z przeplotem, tzw. tryb 1080i). Każdy mecz pokazywany jest za pośrednictwem 12 kamer, choć sam wóz realizatorów może obsłużyć kamer więcej (mikser obsługuje ok. 80 różnych kanałów).

Tomasz Smokowski dziennikarz sportowy Cyfry  opowiada o współpracy dziennikarzy i techników podczas transmisji sportowych

Tomasz Smokowski dziennikarz sportowy Cyfry opowiada o współpracy dziennikarzy i techników podczas transmisji sportowych

Kontrola

Pokój techników - podgląd obrazu z kamer i optymalizacja jakości obrazu

Pokój techników - podgląd obrazu z kamer i optymalizacja jakości obrazu

Kontrolery kamer i zwrotnice cyfrowe

Kontrolery kamer i zwrotnice cyfrowe

W tylnej części wozu znajduje się pokój techników. Czuwają oni nad techniczną stroną realizacji widowiska. Mogą w czasie rzeczywistym modyfikować parametry obrazu otrzymywanego z poszczególnych kamer, nakładać specjalne filtry, itp. W pomieszczeniu tym znajdują się także kontrolery kamer (bezpośrednio podłącza się do każdego z nich poszczególne kamery) oraz zwrotnice komunikacyjne.


Zobacz również