Tańsza reklama - większy rynek

Z raportu firmy AdKnowledge wynika, że rozwój handlu elektronicznego w 1999 r. spowodował wzrost zainteresowania reklamą na stronach WWW, a jednocześnie obniżył nieco jej koszty.

Pod koniec ub.r. 3347 witryn internetowych poszukiwało reklamodawców, co stanowi wzrost o 135% w porównaniu z rokiem 1998 i aż o 306% w porównaniu z rokiem 1997. W tym czasie ceny reklam umieszczanych na stronach WWW spadły o 4% i koszt tysiąca odsłon w minionym roku wyniósł średnio 33,75 USD, co stanowi 14-proc. spadek w porównaniu z I kwartałem 1997 r.

W roku 1999 wzrosło zainteresowanie reklamami multimedialnymi i choć banery wykonane w Javie i HTML pozostają wciąż najbardziej popularnymi formatami, to popularność reklamówek dźwiękowych wzrosła o 40%, a klipów wideo o 52%. Najczęściej używany rozmiar banerów to tradycyjne 468 x 60 pikseli, choć reklamodawcy zaczynają stosować mniejsze formaty. Rozmiar 88 x 31 pikseli akceptowało w 1999 r. dwa razy więcej stron internetowych niż w 1998 r., a o 77% więcej witryn umieszczało na swoich stronach banery w formacie 120 x 60 pikseli.

Więcej informacji: www.adknowledge.com


Zobacz również