Technologie: mężczyzna zdobywa, kobieta szuka korzyści

Brytyjska firma Gadget Helpline, oferująca usługę telefonicznej infolinii dla osób mających kłopoty ze sprzętem elektronicznym, opublikowała ciekawe dane statystyczne. Wynika z nich, że użytkownicy różnych płci całkowicie odmiennie podchodzą do problemów z nowoczesnymi technologiami.

Firma przeanalizowała 75 tys. połączeń z infolinią pomocy, nawiązanych pomiędzy 25 września a 25 października br. Okazuje się, że dzwoniący na infolinię mężczyźni aż w 64 % przypadków nie przeczytali instrukcji obsługi danego urządzenia. Kobiety sięgają po instrukcję znacznie częściej - tylko co czwarta z dzwoniących pań (24 %) nie zajrzała do instrukcji przed przystąpieniem do obsługi sprzętu.

W wypadku 12 % mężczyzn i 7 % kobiet operatorzy infolinii radzili rozmówcom zwykłe włączenie urządzenia lub podłączenie go do gniazda zasilania.

Warto odnotować, że 2/3 operatorów infolinii woli rozmawiać z kobietami - chociaż te spędzają na rozmowie o 32 % więcej czasu niż mężczyźni. Joanna Bawa, cytowana przez serwis BBC, podkreśla, że są dowody na istnienie różnic w podejściu do technologii, reprezentowanym przez obie płcie. Ogólnie rzecz ujmując, mężczyzna traktuje technologię jako coś, co należy zrozumieć i opanować (zdobyć). Z kolei kobieta, jeśli decyduje się na użycie sprzętu, to takiego, który może przynieść jej korzyść.


Zobacz również