Telekomy w obliczu wyzwania internetowego

Branża telekomunikacyjna musi być gotowa na konkurowanie z firmami oferującymi telefonię internetową (VoIP) - wynika z raportu OECD.

Technologia internetowa Voice over Internet Protocol, jest innowacją, która zdaniem ekspertów OECD może zmienić oblicze rynku telekomunikacyjnego.

VoIP pozwala na telefonowanie przez łącze internetowe za darmo między komputerami, dostawcy usługi proponują też stawki połączeń do tradycyjnej sieci telekomunikacyjnej o wiele niższe niż telekomy. Jest to poważne zagrożenie dla firm oferujących stacjonarne telefony.

Również operatorzy mobilni muszą zdawać sobie sprawę z zagrożenia konkurencją ze strony dostawców VoIP, mogą stracić pozycję najbardziej innowacyjnych usługodawców, ponieważ tanie internetowe telefony będą przyciągać coraz więcej odbiorców korporacyjnych.

Według danych Lehnan Brothers i comScore Media Metrix, firmy świadzczące usługi VoIP mogą nawet podwoić swoje przychody do niemal 8 mld USD.


Zobacz również