Telekonferencje to swoboda działania

Od kilku lat na polskim rynku działają firmy, zapewniające kompleksowe spojrzenie na telekonferencje. Wśród interesujących funkcji, które oferują, warto wymienić choćby rozmowy wideo, głosowanie (przydatne w telespotkaniach wszelkiego rodzaju organizacji i stowarzyszeń), oglądanie prezentacji PowerPoint i przesyłanie plików, a także tablice, czat i zdalne udostępnianie pulpitu.

Wśród konkurencji wyróżnia się Focus Telecom Polska (www.focustelecom.pl), umożliwiając prowadzenie konferencji przy udziale nawet kilkuset osób jednocześnie. Całe telespotkanie dostępne jest z poziomu strony internetowej i mogą podłączyć się do niego użytkownicy telefonów stacjonarnych i komórkowych, a także komunikatorów internetowych umożliwiających połączenia VoIP (np. Skype). Poza przekazem dźwięku system umożliwia wyświetlanie prezentacji (m.in. przygotowanych w pakietach MS PowerPoint i Adobe Acrobat). Istnieje również możliwość nagrywania w razie gdyby trzeba było powrócić do pewnych istotnych treści.

Wiele różnych pakietów usług telepresence na polski rynek wprowadza też Tandberg (www.tandberg.com.pl). W skład oferty wchodzą nie tylko terminale wideokonferencyjne, ale także cała gama urządzeń sieciowych (mostki wideokonferencyjne, gatewaye, gatekeepery, border controllery itp.) czy oprogramowanie do zarządzania infrastrukturą i planowania konferencji. Istotne miejsce w ofercie firmy zajmują rozwiązania umożliwiające integrację z telefonią 3G (UMTS) oraz rejestrację i dystrybucję treści wideo przez internet. Wśród większych przedsiębiorstw zainteresowaniem cieszą się również usługi GTS Poland (www.gts.pl) - producenta skupiającego się na łączności wewnątrz firm o rozległej strukturze lub wielu oddziałach.

Na rynku wideokonferencji ciekawie prezentuje się oferta wciąż niedocenianych w Polsce rozmów konferencyjnych Skype. Komunikator zapewnia darmowe rozmowy wideo pomiędzy wieloma użytkownikami. Mogą oni także dodać do rozmowy osoby używające telefonów stacjonarnych i komórkowych - według taryfy zwykłego połączenia w Skype (9 groszy za minutę) lub bez dodatków kosztów, jeśli użytkownik zdecydował się na wykupienie abonamentu (24 zł / miesięcznie).

Telespotkania zapewniają współczesnej firmie znaczne oszczędności. Partnerzy nie muszą już tracić czasu i pieniędzy na dojazd czy organizację spotkania. Dzięki porozumiewaniu się na odległość możliwa jest większa elastyczność i lepsze efekty współpracy z przedstawicielami handlowymi i menedżerami. Jak widać, rosnąca konkurencja na rynku telekonferencji znacznie poprawia też oferty i obniża koszty, które dziś już nie odstraszają tak jak jeszcze kilka lat temu.

Na temat telekonferencji mówi p. Jacek Piątkowski, Dyrektor Sprzedaży Focus Telecom Polska Sp. z o.o..

Na temat telekonferencji mówi p. Jacek Piątkowski, Dyrektor Sprzedaży Focus Telecom Polska Sp. z o.o..

Usługa telekonferencji skierowana jest do wszystkich firm, którym potrzebna jest współpraca na odległość z partnerami, klientami czy pracownikami. Usługa szczególnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorstw i instytucji, które posiadają rozproszone oddziały lub potrzebują narzędzia do komunikacji grupowej.

Za korzystaniem z usług telekonferencji przemawiają głównie oszczędności - zarówno czasu jak i kosztów - głównie brak konieczności dojazdów na spotkania i ograniczenie kosztów podróży. Klienci Focus Telecom Polska cenią sobie również elastyczność usługi - telekonferencje można zamawiać 24 godziny na dobę. To usprawnia pracę zespołu i wpływa na jego efektywność. Dodatkowym atutem jest również łatwy dostęp do usługi przez stronę WWW oraz intuicyjny panel użytkownika.

Usługi oferowane przez sieci komórkowe, a te świadczone przez firmy z branży IT&T, znacznie się różnią, dlatego ważne jest, by przed wyborem oferty zastanowić się jakie oczekiwania ma ona spełniać. Jeśli potrzebujemy usługi kompleksowej i zindywidualizowanej wybierzmy usługi firm specjalizujących się w takich rozwiązaniach. Telekonferencja to coraz częściej nie tylko rozmowa, ale również praca, dlatego istotną funkcją jest choćby możliwość prezentacji dokumentów w trakcie spotkania. Ważna z punktu widzenia organizatora telekonferencji jest także możliwość zarządzania nią. Czytelne bilingi online czy nagrywanie spotkania również przekonuje do skorzystania z oferty dostawców ukierunkowanych na dostarczanie kompleksowych systemów konferencyjnych.

Z doświadczenia Focus Telecom Polska wynika, że usługi telekonferencji cieszą się coraz większą popularnością. Z roku na rok do grona naszych klientów dołączają kolejne firmy ceniące sobie niezależność i swobodę działania. Na popularność usługi wpływa także fakt, że telekonferencje idealnie wpisują się w strategie oszczędnościowe wdrażane w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw.


Zobacz również