Telewidz coraz bardziej wybredny

Najważniejsze zalety telewizji cyfrowej to możliwość samodzielnego doboru programów i uniknięcia reklam - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Cyfry+.

Główne przyczyny atrakcyjności nowoczesnych technologii VOD i PVR (źródło: PBS/Cyfra )

Główne przyczyny atrakcyjności nowoczesnych technologii VOD i PVR (źródło: PBS/Cyfra )

Rozwiązania technologiczne ważne podczas oglądania telewizji (źródło: PBS/Cyfra )

Rozwiązania technologiczne ważne podczas oglądania telewizji (źródło: PBS/Cyfra )

Zobacz także:

Rezultaty sondażu wskazują, jak irytujące jest dla widzów przerywanie filmów blokami reklamowymi w telewizjach komercyjnych. Aż 44 % respondentów uważa, że największą zaletą usług wideo na życzenie czy funkcji nagrywania programów na dysku dekodera jest brak reklam.

Widzowie nie lubią też płacić za programy czy filmy, które nie leżą w kręgu ich zainteresowań - dlatego też doceniają funkcjonowanie cyfrowych wypożyczalni, umożliwiających pobranie filmu z biblioteki multimediów udostępnionej przez operatora cyfrowego.

Dane te znalazły się w raporcie "Nowoczesne technologie i telewizja cyfrowa w oczach Polaków", sporządzonym na podstawie październikowego badania firmy PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej Cyfra+.

Ankietowani, poproszeni o wskazanie trzech rozwiązań technologicznych, ważnych podczas oglądania telewizji, najczęściej wybierali wysoką jakość przekazu audiowizualnego (transmisja w HD z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital). Inne najczęściej wskazywane zalety cyfrowych platform telewizyjnych to m.in. "możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji" oraz "możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go".

Sondaż wskazuje, że funkcje takie jak nagrywanie dwóch programów jednocześnie czy możliwość wyboru filmu z lektorem lub bez mają nieco mniejsze (choć nadal istotne) znaczenie.

Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy, tak komentuje wyniki badania: "Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć."


Zobacz również