Telewizyjna ofensywa

Firma Microsoft w walce o odzyskanie dobrego wizerunku nadwątlonego werdyktem, który zapadł w procesie antymonopolowym, rozpoczęła telewizyjną kampanię marketingową.

Microsoft zamierza odzyskać wizerunek nadwątlony ostatnim wyrokiem sądowym, przygotowując cykl 30-sekundowych spotów telewizyjnych, mających przekonać amerykańskich widzów, że firma przyczyniła się do poprawy życia ludzi. W reklamówkach Bill Gates, stojący na tle budynków swojej firmy, wychwala jej osiągnięcia. Przed 25 laty wraz z kolegą wystartowaliśmy bez pieniędzy. Mieliśmy tylko pomysł. Pomysł na to, jak używając komputerów PC polepszyć jakość życia ludzi. Przez te lata stworzyliśmy narzędzia, które zmieniły ekonomię naszego kraju. Zmieniły życie nasze i naszych dzieci. Będziemy kontynuować tworzenie kolejnych generacji coraz lepszych aplikacji. Najlepszych na świecie".

Dan Leach, rzecznik Microsoftu, poinformował, że "film będzie pokazywany w największych sieciach telewizyjnych i kablowych Stanów Zjednoczonych. Celem kampanii jest skierowanie opinii publicznej na produkty naszej firmy". Analitycy z Gartner Group uważają jednak, że chodzi tu raczej o zdobycie poparcia opinii publicznej w toczącym się nadal procesie sądowym, Microsoft bowiem postanowił odwołać się od wyroku. Nie podano jak długo będzie trwała ta kampania i jakie będą jej koszty.


Zobacz również