Telewizyjna ofensywa Sharpa

Koncern Sharp planuje znacząco zwiększyć sprzedaż telewizorów LCD poza Japonią - firma chce co najmniej podwoić eksport do Europy i USA. Przedstawiciele firmy poinformowali wczoraj, że 2004 będzie pierwszym rokiem, w którym Sharp sprzeda za granicą więcej ciekłokrystalicznych telewizorów niż w Japonii.

Sharp LCD TV

Sharp LCD TV

Z prognoz Sharpa wynika, że firma w roku fiskalnym 2004 (od maja 2004 do marca 2005) sprzeda w sumie ok. 3 mln LCD TV - z tego ok. 1,2 mln w Japonii i 1,8 mln za granicą. Jeśli chodzi o tę drugą wartość, to ok. miliona urządzeń trafi na rynek amerykański, ok. 650 LCD TV sprzedanych zostanie w Europie, zaś reszta - w innych regionach. Przedstawiciele Sharpa szacują, że w tym roku fiskalnym (kończącym się w marcu 2004 r) koncern sprzeda w sumie ok. 1,5 mln telewizorów LCD.

Sharp liczy na to, że najbardziej zaawansowane technologicznie LCD TV - tzn. telewizory wysokiej rozdzielczości będą się świetnie sprzedawały podczas Olimpiady w Atenach (wcześniejsze imprezy sportowe - poprzednia olimpiada oraz MŚ w piłce nożnej - wydanie przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży płaskich telewizorów).

Koncern zamierza podbić zagraniczne rynki sześcioma nowymi telewizorami, które zaprezentowano wczoraj. Urządzenia wyposażono w wyświetlacze o przekątnych 26-, 32- i 36-cali. Wyposażono je w złącza Ethernet, można więc podłączyć je np. do Internetu - ma to pozwolić na automatyczne pobieranie uaktualnień firmware'u oraz, w przyszłości, na korzystanie z multimedialnych serwisów internetowych. Najdroższy z nowych telewizorów kosztować ma ok. 6800 USD.


Zobacz również