The Bridge - zagadki w świecie niemożliwym [recenzja]

Jeśli ktoś nie słyszał nigdy o panu nazwiskiem Escher, to z pewnością słyszał o filmie "Incepcja", w którym to wykorzystano jego projekty architektury niemożliwej. Dzięki The Bridge możemy wkroczyć w taki właśnie świat.

Pierwsze, co zwraca uwagę w tej pozycji, to grafika - czarno-szaro-biała, rysunkowa, doskonale oddająca klimat dziwacznego świata, którym możemy manipulować. Na przykład odwracamy go do góry nogami i sufit staje się podłogą, a rzeczy przemieszczają zgodnie z prawami fizyki - czyli podczas obrotu przetaczają, opadają, itp. The Bridge składa się z czterech rozdziałów, a każdy z nich liczy sobie sześć pokojów. Jeden pokój to jedna zagadka. Trudno nie zobaczyć pewnej inspiracji Braid - tutaj bohater także wkracza do domu, każde drzwi prowadzą do korytarza, a z niego dopiero wkraczamy na pokoje.

The Bridge

The Bridge

Nietrudno domyślić się, że zagadki związane są z odwracaniem rzeczywistości do góry nogami. Celem jest zawsze dotarcie do drzwi, które w 90% przypadków zamknięte są na kłódkę, więc po drodze musimy zebrać klucz/klucze. Musimy równocześnie unikać wypadnięcia poza obszar planszy oraz spotkania z wielkimi kulami. Na szczęście w przypadku śmierci można wcisnąć spację i cofnąć czas do dogodnego momentu. Myślę, że więcej niż słowa pokaże mój gameplay, jak zwykle przygotowany dla czytelników GameStar.pl. Oto i on.

Jak to w takich grach często bywa, gameplay The Bridge robi się coraz bardziej skomplikowany z każdym kolejnym etapem. W rozdziale trzecim często musimy zebrać co najmniej trzy klucze, a czasem i cztery. Pojawia się także "przenoszenie" - nasz bohater staje się albo szary albo biały i musi mieć odpowiednią barwę, aby zabrać klucz w tym samym kolorze. Dla tych, którzy opanują doskonale sterowanie, przewidziano system Osiągnięć - należy np. przejść daną planszę bez hałasu, z określoną ilością odwróceń, itp.Możemy także zbierać rozrzucone tu i ówdzie fragmenty obrazu.

The Bridge to bardzo udana zabawa logiczna. Co prawda nieco krótka i może chwilami zbyt prosta - mi udało się dojść do rozdziału czwartego po ok. 2 godzinach, jednak ze względu na charakterystyczną oprawę wizualną i możliwość połażenia po niemożliwych budowlach, warto polecić ją miłośnikom gier logicznych jak wspomniany wcześniej Braid. Zabawa jest całkiem udana i mam nadzieję, że pojawią się rozszerzenia, wnoszące kolejne etapy.

Ocena końcowa: 4/6

Wydawca :The Quantum Astrophysicists Guild

Producent:Ty Taylor and Mario Castañeda

UWAGI: aktywacja gry wymaga posiadania konta na Steam

Wymagania systemowe

  • OS:Windows XP, Vista, 7, 8
  • Procesor1.7 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta graf. obsługująca: Pixel Shader 2.0
  • DirectX:9.0
  • 500 MB HD
  • wersja językowa: angielska


Zobacz również