The Elder Scrolls V: Skyrim - wszystko co wiemy o grze

W sieci pojawiły się pierwsze konkretne informacje na temat najnowszej odsłony serii The Elder Scrolls. Wiemy już jak w Skyrim wygląda walka, wyrównywanie poziomów doświadczenia, magia czy system odpowiadający za zadania do wykonywania.

Wieści, które pojawiły się w Internecie na pewno zainteresują miłośników elektronicznej rozrywki. Ujawniono między innymi, że w Skyrim nie znajdziemy żadnych klas postaci, ale aż dziesięć ras do wyboru. Fabuła gry rozpoczyna się 200 lat po wydarzeniach ukazanych w Oblivionie. W Skyrim przeniesiemy się na daleką północ świata gry znanego z The Elder Scrolls IV. Będzie on targany wojną domową, która wybuchła po śmierci ostatniego króla. Na domiar złego na niebie pojawią się złe smoki. My będziemy natomiast starali się na nie polować pod czujnym okiem starego, doświadczonego mentora. Prawdopodobnie wcieli się w niego Max von Sydow.

Umiejętności i magia

Gracz korzystać będzie z umiejęności postaci (ich liczba spadła z 21 do 18), a ich ulepszanie pozwoli w pewnym momencie wejść na wyższy poziom doświadaczenia. Wtedy też zwiększamy swoje punkty życia, magii lub wytrzymałość. Wiadomo również, że w grze pojawią się specjalne zdolności - perki - znane z serii Fallout. Gracz będzie również mógł konstruować i zaklinać własną broń i przedmioty, tworzyć czary, zbierać drewno, zająć się pracą na roli, górnictwem czy gotowaniem potraw.

Z gry usunięto jedną ze szkół magii. Pozostały w niej Destruction, Restoration, Illusion, Alteration oraz Conjuration. Zabraknie natomiast Mysticism. W sumie skorzystamy z 85 czarów, a ich sposób rzucania przypominać ma szybkie wykorzystywanie plazmidów z gry Bioshock. Być może będzie można także łączyć poszczególne zaklęcia, by tworzyć jeszcze bardziej efektowne czary.

Powróci także kontrowersyjny system dopasowywania poziomu doświadczenia przeciwników do naszego. Ma on jednak przypominać rozwiązanie znane z Fallout 3, a nie poprzednika Skyrim.

Oprawa graficzna oraz misje

Bethesda ma położyć duży nacisk na ulepszenie oprawy graficznej swojej gry. Krajobrazy i odwiedzane lokacje mają być różnorodne, a twarze postaci spotykanych w grze mają w czytelny sposób wyrażać emocje. Wiadomo także, że w trakcie zabawy będzie można usunąć z ekranu HUD. Zmieni się również praca kamery w trakcie walki. W oczy rzucać mają się między innymi animacje tzw. finiszerów, które będą inne dla każdej broni, a nawet przciwnika czy "trzesąca się" kamera w trakcie pojedynków. Za ruchy obiektów i fizykę odpowiadać będzie technologia Havok. Oprawę graficzną generować będzie natomiast nowy, autorski silnik nazwany Creation.


Zobacz również