The Shadow of Zorro

Witaj w dziewiętnastowiecznym Meksyku! Czekają cię tutaj przygody, pojedynki na szpady i krwawe potyczki zawarte w sześciu rozdziałach gry. Czas ruszyć do boju i wyciąć twoje legendarne Z na brzuchu sierżanta Garcii.

Witaj w dziewiętnastowiecznym Meksyku! Czekają cię tutaj przygody, pojedynki na szpady i krwawe potyczki zawarte w sześciu rozdziałach gry. Czas ruszyć do boju i wyciąć twoje legendarne Z na brzuchu sierżanta Garcii.

Sensacyjna fabuła gry nawiązuje do powszechnie znanych książkowych i filmowych przygód legendarnego bohatera w masce. Wcielając się w niego, napotykasz postacie o doskonale znanych nazwiskach. Ich listę otwiera słynny wróg Zorro - sierżant Garcia.

Aby szczęśliwie przebrnąć przez niebezpieczne przygody i lokacje, w których czekają wrogowie, będziesz potrzebował dużo zimnej krwi (zwłaszcza że grę można zapisać tylko w nielicznych miejscach), a także sporego refleksu niezbędnego podczas walk i ucieczek.

Nasz poradnik zawiera podpowiedzi niezbędne na początku rozgrywki, a także tłumaczy krok po kroku, jak przejść dwie misje na pierwszym poziomie gry.

Dostosowanie gry

Wystarczy włączyć tryb skradania, abyś mógł przejść nawet bardzo blisko śpiącego strażnika. Nie stawaj jednak w tych miejscach, w których może cię dostrzec spacerujący żołnierz.

Wystarczy włączyć tryb skradania, abyś mógł przejść nawet bardzo blisko śpiącego strażnika. Nie stawaj jednak w tych miejscach, w których może cię dostrzec spacerujący żołnierz.

Zanim przywdziejesz maskę i dobędziesz szpady, dostosuj grę do potrzeb swoich i komputera. Przede wszystkim ściągnij łatkę ze strony wydawcy: http://newim.cenega.com/pliki/patches/cryo/the_shadow_of_zorro-patch-ver_1_005.exe. Łatka ta znajduje się także na naszej płytce.

Gra najlepiej działa pod Windows XP. W tym celu musisz kliknąć prawym klawiszem myszy na ikonę skrótu do gry Zorro i wybrać zakładkę "Zgodność", a następnie w "Trybie zgodności" opcję "Win98/Me". Jeśli nie masz przy swoim komputerze game pada, wybierz przy uruchamianiu gry tryb "Easy Keyboard". Teraz pozostaje już tylko wybrać rozdzielczość i możesz grać.

W menu głównym znajduje się opcja zmiany poziomu trudności. Niestety, do wyboru są tylko dwa: normalny i trudny.

Porady ogólne

Podpowiedź 1. Przedmioty rozpoznaje się po jasnych punktach krążących wokół nich. Drzwi, które możesz otworzyć, podświetlają się na zielono. Do zamkniętych (kolor czerwony) potrzebujesz klucza.

Aby wykonać akcję, Zorro musi stać dokładnie zwrócony twarzą do przedmiotu, drzwi lub dachu, na który ma się wspiąć, jak również na wprost pleców przeciwnika, którego chce znokautować.

Podpowiedź 2. Zwracaj uwagę na poziom niebezpieczeństwa w prawym górnym rogu ekranu. Gdy stanie się on wysoki - jesteś bez szans, nawet jeśli staniesz do walki. Przy niskim poziomie, gdy jesteś na przykład niezbyt dokładnie ukryty, strażnik tylko pokręci się przez chwilę w pobliżu kryjówki i odejdzie. Jeśli chcesz mieć pewność, że skradając się pozostaniesz niezauważonym, trzymaj się blisko ścian, a kryjąc się, szukaj miejsc w cieniu.

Walczysz, poruszając myszą i używając wszystkich strzałek. Gdy schemat sylwetki przeciwnika wypełnia się czerwonym kolorem, znaczy to, że udało ci się go zranić.

Walczysz, poruszając myszą i używając wszystkich strzałek. Gdy schemat sylwetki przeciwnika wypełnia się czerwonym kolorem, znaczy to, że udało ci się go zranić.

Podpowiedź 3. Łatwo pozbędziesz się przeciwników, zakradając się do nich od tyłu i nokautując ich, dwukrotnie wciskając klawisz Control. Za pierwszym razem Zorro wstaje i przygotowuje się do ataku, za drugim - wali przeciwnika łokciem w kark. Pamiętaj jednak, że powalony strażnik wstaje po kilkunastu sekundach. Drugim sposobem jest wrzucanie do ognia znajdowanych po drodze róż. Można też użyć ich, stając blisko płomieni. Róże odpalaj, gdy jesteś otoczony; zagwiżdż, stojąc w oparach dymu, aby przeciwnicy przybiegli i potruli się gazem, który tobie nie szkodzi. Możesz też rzucać bombami, wybierając je w ekwipunku i miotając w wybraną stronę.

Podpowiedź 4. Aby zacząć strzelać, potrzebujesz pistoletu i nabojów. Żeby dobrze wycelować, przejdź do widoku z pierwszej osoby. Przy fechtunku pojawia się rząd znaczków, wskazujących kierunek. Szybko odtwórz tę kolejność strzałkami, a wówczas przeciwnik zostanie ranny. Trzy lub cztery zadane rany wystarczą do pokonania zwykłego żołnierza.

Podpowiedź 5. Zorro wspina się, gdy stojąc na wprost przeszkody używasz klawisza Control. W ten sam sposób wchodzi na drabiny i chwyta się rękami wyższych gzymsów. Aby wejść wyżej, użyj Strzałki w górę, a przy schodzeniu - strzałki w dół. Przez wyrwy przeskakujesz, biorąc rozbieg.

Poradnik

Misja Bernarda

Ważne przedmioty otacza rój świetlistych punktów. Zabranie torby ze srebrem z widocznego miejsca nie zaalarmuje strażników, którzy często nie dostrzegają braku strzeżonego przedmiotu!

Ważne przedmioty otacza rój świetlistych punktów. Zabranie torby ze srebrem z widocznego miejsca nie zaalarmuje strażników, którzy często nie dostrzegają braku strzeżonego przedmiotu!

Podpowiedź 6. Skradając się, wyjdź z zakamarków i stań za plecami śpiącego strażnika. Podnieś z ławki pociski. Idź do głównego pomieszczenia katedry. Naprzeciw wejścia, którym wszedłeś, są zamknięte drzwi. Potrzebujesz do nich klucza, aby opuścić pomieszczenie.

Podpowiedź 7. Przy ołtarzu śpi jeden strażnik, drugi spaceruje wzdłuż nawy, trzeci śpi przy kluczu. Poruszaj się wtedy, gdy "wędrowniczek" odwraca się plecami. Wejdź na ołtarz. Zabierz z niego torbę ze srebrem. Skradając się i kryjąc za przyporami (z lewej strony najbezpieczniejsza jest przedostatnia przypora), idź do końca nawy i weź klucz do drzwi. W tej lokacji nie nokautuj przeciwników.

Podpowiedź 8. Zobaczysz dwóch strażników. Przejdź między nimi, skradając się. Po drodze weź pociski, które znajdziesz z lewej strony.

Podpowiedź 9. Wyjście z kolejnej lokacji jest za beczkami, po twojej stronie krużganka. Poruszaj się bardzo ostrożnie, bo dopuszczalna jest najwyżej jedna walka ze strażnikiem. Możesz przejść blisko śpiocha przy studni.

Podpowiedź 10. Zapisz grę przy plakacie Zorro. Znów jeden strażnik śpi (na lewo od wejścia), a drugi patroluje okolicę. Podnieś bombę spod prawej ściany i klucz, który zdobędziesz, skradając się za plecami spacerującego strażnika lub po znokautowaniu go od tyłu. Wyjdź drzwiami naprzeciwko wejścia.

Podpowiedź 11. Tu jest bezpiecznie. Przekradnij się między drzewami do podnoszonych wrót.

Podpowiedź 12. Idź w prawo, aż w rogu znajdziesz punkt zapisu gry. Wejdź po drabinie i skradaj się dalej.

Baraki

Gdy strażnik odnajdzie twoją kryjówkę, poziom niebezpieczeństwa drastycznie wzrasta, a zaraz potem obrywasz granatem.

Gdy strażnik odnajdzie twoją kryjówkę, poziom niebezpieczeństwa drastycznie wzrasta, a zaraz potem obrywasz granatem.

Podpowiedź 13. Natychmiast skieruj się na lewo, posuwając się tuż przy ścianie. Powal dwóch strażników i przejdź przez drzwi.

Podpowiedź 14. Wejdź na niski dach, który widzisz po lewej stronie. Podejdź do kamiennego łuku.

Podpowiedź 15. Wejdź na balkon i podsłuchaj rozmowę. Wróć do poprzedniej lokacji. Tam zejdź z dachu i wróć na dziedziniec.

Podpowiedź 16. Znokautuj śpiącego strażnika, a potem weź się za drugiego wroga. Zejdź na podwórzec i biegnij w lewo. W rogu znajduje się punkt zapisu gry. Tutaj możesz przeczekać alarm. Pod szubienicą znajduje się portret Juana Felipe. Weź go i wróć do rogu. Za paleniskiem po lewej stronie jest cela Juana. Porozmawiaj z nim. Teraz potrzebujesz klucza do biura.

Podpowiedź 17. Wróć na półpiętro. Zejdź schodami, które znajdują się z tyłu, po prawej stronie, za plecami śpiącego strażnika.

Podpowiedź 18. Skradając się, idź w stronę korytarza, skręć w lewo i przejdź przez okno. Nie pozwól, by zauważył cię strażnik patrolujący korytarz! Na dachu skieruj się na prawo i wejdź przez otwarte okno.

Podpowiedź 19. Skradaj się do biurka i zgarnij z niego klucz. W tym momencie strażnicy cię dostrzegają. Szybko biegnij do okna.

Podpowiedź 20. Wróć na dziedziniec i skradaj się w kierunku schodów prowadzących do biura. Idź w górę i na prawo, gdy tylko patrolujący strażnik się odwróci.

Podpowiedź 21. Skradając się, idź w prawo do końca korytarza. Po drodze mijasz otwarty pokój, w którym jest strażnik. W biurze uaktywnij globus, co spowoduje ujawnienie schowka. Znajdują się w nim mapa, zegarek i klucz do celi. Znokautuj strażnika w ominiętym wcześniej pokoju i zapisz grę.

Podpowiedź 22. Wróć na dziedziniec. Przejdź przez ganek prowadzący do cel. Zlikwiduj strażnika.

Podpowiedź 23. Większość strażników śpi. Skradaj się korytarzem do cel. W pierwszej celi śpi Garcia. Zabierz jego mundur. Więzienie Juana jest za następnym gankiem, to drzwi po lewej stronie. Otwórz je. Po pojedynku z Agathą bądź ostrożny, bo strażnicy obudzili się i patrolują okolicę. Naprzeciw drzwi do celi Juana jest punkt zapisu gry.

Podpowiedź 24. Idź w stronę dziedzińca. W połowie schodów są otwarte drzwi; przejdź przez nie.

Na dziedzińcu wrota naprzeciwko szubienicy są teraz otwarte.p


Zobacz również