Theme Park Manager

Asystent poszukuje kierownika do parku rozrywki. Nowy pracownik nie powinien narzekać na brak obowiązków. Od zarządzania personelem, poprzez współczesny public relations, aż po planowanie i realizowanie nowych atrakcji. Zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem "Theme Park Manager".

W 1994 roku Peter Molyneux powołał do życia nieznaną dotychczas symulację parku rozrywki. Zespół, dzięki swej znajomości zarządzania i finansów, wniósł bardzo wiele w proces tworzenia gry, a tym samym przyczynił się do jej oszałamiającego sukcesu. Po wydaniu Theme Park World w 1999 roku przyszedł czas na... Theme Park Manager.

Will Langer - prezes Theme Park szuka swojego następcy. Problem w tym, że pan Langer nie przekaże firmy byle komu. Asystent musi zdobyć uznanie pracując nad "Krainą wynalazków" i "Kołem podbiegunowym" tak, aby przynosiły one jak największe dochody. Nieodzowną pomoc stanowi doradczyni, która udziela graczom praktycznych wskazówek w kryzysowych sytuacjach, a także informuje o nadejściu ważnego pisma.

Widok na ekranie jest uporządkowany i przejrzysty, dzięki czemu nawet początkujący gracz nie powinien mieć problemu ze znalezieniem się w tym fascynującym świecie rozrywki. Komendy wydajemy poprzez kliknięcie myszą na wybranej pozycji w rubryce lub za pomocą klawiatury. Park ukazany jest w barwnym trójwymiarze i dopracowany niemalże do perfekcji (nawet najciemniejsze zakamarki można wypatrzyć za pomocą obracania lub powiększania widoku). W Theme Park Manager bawią się i zaspokajają swoje indywidualne potrzeby trzy pokolenia. Znajdziemy tu dzieci (nigdy nie mają dość szaleństwa), dorośli (rozpoznawani dzięki zielonej cerze tuż po zejściu z kolejki górskiej) oraz starcy, którzy z natury unikają diabelskich atrakcji. Zamiast tego okupują toalety i budki z jedzeniem.

Żadne wielkie przedsiębiorstwo nie poradziłoby sobie bez licznego i fachowego personelu. Mechanicy utrzymują konstrukcje w należytym stanie lub uczą się budować nowe urządzenia. Ekipa sprzątająca dba o czystość na terenie parku. Na stojących w kolejce czekają klauni, których zatrudniono aby umilali czas zwiedzającym. No i ochrona bez której ani rusz... Spokój i porządek wciąż zakłócają chuligani. Zaczepiają gości i ciskają śmierdzącymi bombami w tłum. Oprócz wyżej wymienionych zajęć ciekawą pracę mają "badacze" - rozczochrani uczeni, którzy całymi dniami siedzą w swych ciasnych laboratoriach i troszczą się o to, aby park mógł szczycić się mianem nowoczesnego.

Poprzez nieliczne kliknięcia możemy budować różnorodne budynki i urządzenia. Należy tylko wybrać dany obiekt z listy, a następnie umiejscowić go na żądanej pozycji. Odpowiednio dopasowane ceny, szybkość wybudowanego obiektu przyczynią się w przyszłości do napływu gotówki... warto więc zwrócić na to baczniejszą uwagę. Użytkownik może budować zakręcone konstrukcje szybkich kolejek górskich. Tylko aby nie były za szybkie! W przeciwnym razie ekipa sprzątająca będzie miała sporo roboty ze zbieraniem resztek skonsumowanych potraw...

Theme Park był już w 1994 roku wyrosłą symulacją gospodarowania i choć jest to już trzecia odsłona gry nie zmieniono głównych założeń. Prostota obsługi i wolno wzrastający stopień trudności dbają o długotrwała motywację do gry.


Zobacz również