Toshiba po przejęciu OCZ w końcu wyjaśniła sprawę honorowania gwarancji na dyski

Klienci, którzy kupili produkty OCZ, w tym popularne dyski SSD, w końcu dostali informację na jakich zasadach będzie realizowane wsparcie przez nowego właściciela OCZ, czyli firmę Toshiba. Powody do zadowolenia mają wyłącznie osoby, które zdecydowały się na sprzęt z najwyższej półki.

Toshiba w zeszłym roku przejęła za 35 milionów dolarów firmę OCZ, po ogłoszeniu przez tą ostatnią bankructwa. Do rąk włodarzy Toshiby trafiły prawie wszystkie aktywa OCZ, w tym cały dział zajmujący się dyskami SSD. Klienci, którzy zdecydowali się na dyski i inne komponenty wyprodukowane przez OCZ do tej pory nie wiedzieli, jak będzie wyglądało wsparcie dla zakupionych przez nich produktów. Nie było też jasne, na jakich warunkach będzie realizowana gwarancja.

Toshiba w końcu opublikowała informację dotyczącą wsparcia dotychczas wydanych produktów przez OCZ. Okazuje się, że firma chce honorować gwarancję dla większości dysków SSD z tych wyższych półek cenowych. Mowa konkretnie o linii Vertex, Vector i dużej części RevoDrives. Sterowniki Agility mają zaś być rozwijane jeszcze przez rok, a wsparcie zostanie finalnie zakończone 22 stycznia 2015 roku.

Ponieważ na dyski OCZ przysługiwała trzyletnia gwarancja, gwarancja zostanie skrócona dla klientów, którzy kupili dyski w przeciągu ostatnich miesięcy, ale osoby posiadające dyski SSD produkcji OCZ od dłuższego czasu nie ucierpią w wyniku przejęcia producenta przez Toshibę. Niestety, niewymienone wyżej dyski i wszystkie inne produkty OCZ nie będące dyskami SSD utraciły wsparcie producenta.

źródło: arstechnica.com


Zobacz również