Triki najlepszych programistów gier 3D: Vademecum Profesjonalisty

Tytuł książki jest nieco mylący. Ta gruba - ponad 1300-stronicowa księga nie jest tylko zbiorem trików, a kompletnym podręcznikiem, którego autor postawił sobie za zadanie przeprowadzić czytelnika przez cały proces tworzenia trójwymiarowego silnika graficznego. A doświadczenie w tej dziedzinie Andre LaMothe ma ogromne, ponieważ programuje od 25 lat. Założył przy tym kilka firm tworzących gry i napisał wiele cenionych poradników.

Tytuł książki jest nieco mylący. Ta gruba - ponad 1300-stronicowa księga nie jest tylko zbiorem trików, a kompletnym podręcznikiem, którego autor postawił sobie za zadanie przeprowadzić czytelnika przez cały proces tworzenia trójwymiarowego silnika graficznego. A doświadczenie w tej dziedzinie Andre LaMothe ma ogromne, ponieważ programuje od 25 lat. Założył przy tym kilka firm tworzących gry i napisał wiele cenionych poradników.

"Triki..." to książka, która zaczyna od podstaw, ale LaMothe od razu zastrzega, że znajomość języka C++ jest nieodzowna. I faktycznie, po kilku pierwszych stronach, na których czytelnik jest prowadzony za rączkę, autor przechodzi do bardziej zaawansowanych zagadnień, w których niezbędna jest wiedza programistyczna.

Kurs rozpoczyna się od podstaw programowania w Windows i Directx. LaMothe preferuje Windows, ale pokazuje też jak przenieść tworzony silnik na inną platformę. W dalszej części książki otrzymujemy obszerną wiedzę na temat transformacji trójwymiarowych, renderowania 3D, animacji i modelowania zjawisk fizycznych. Tu też wreszcie pojawiają się tytułowe triki, które podpowiadają, jak optymalizować swoje dzieło. Omawiane zagadnienia ilustrują przykłady umieszczone na dołączonej płycie CD. Na płycie znajduje się również kilka programów w wersjach demo, shareware lub freeware. Na końcu księgi LaMothe umieścił dwa dodatki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu trygonometrii i wektorów, a drugi to kompendium C++ dla tych, którzy dotychczas programowali w C.

Andre LaMothe, tłum. Adam Bochenek, Jarosław Dobrzański, Przemysław Szeremiota, Gliwice 2004, Helion, ISBN: 83-7361-267-X, s. 1312, cena 149 zł


Zobacz również