Trójwymiarowe mobilne GUI od Nvidii

W trakcie targów telekomunikacyjnych 3GSM w Barcelonie koncern Nvidia zaprezentował prototypowy trójwymiarowy interfejs użytkownika dla urządzeń przenośnych, będący implementacją standardu OpenKODE 1.0 Media Stack.

Środowisko programistyczne, wykorzystywane przez nowy interfejs - czyli OpenKODE 1.0 - opracowane zostało przez Khronos Group. Jak przekonuje Nvidia, implementacja nowozaprezentowanej platformy nie tylko ułatwi korzystanie z urządzeń przenośnych (będzie można w prosty sposób przełączać się pomiędzy działającymi aplikacjami) oraz znacząco poprawi wrażenia wizualne podczas używania np. telefonów komórkowych bądź PDA.

Prototypowy interfejs użytkownika Nvidii dla urządzeń mobilnych

Prototypowy interfejs użytkownika Nvidii dla urządzeń mobilnych

Wsparcie dla OpenKODE 1.0 będą oferować najnowsze procesory graficzne Nvidii dla urządzeń przenośnych - GoForce 6100 - również zaprezentowane na targach 3GSM (włączając w to wsparcie dla OpenGL ES 1.1, OpenVG 1.0 i OpenKODE Core 1.0 z pełną funkcjonalnością architektury EGL).

Prototypowy interfejs użytkownika Nvidii dla urządzeń mobilnych

Prototypowy interfejs użytkownika Nvidii dla urządzeń mobilnych

Wersja demonstracyjna platformy Nvidii korzysta z tymczasowej specyfikacji OpenKODE 1.0, ale firma jest pewna, że zaproponowana przez nią implementacja środowiska przejdzie proces zgodności Khronos dla OpenKODE 1.0.


Zobacz również