Tsu - sieć społecznościowa płacąca za udostępniane rzeczy

Bez hucznego otwarcia ruszyła Tsu - sieć społecznościowa, która nagradza pieniędzmi swoich użytkowników za ciekawe wpisy. Czy ma szansę przetrwać?

Start Tsu nastąpił już jakiś czas temu - 14 października. Zasada działania jest prosta i wyjaśniona przez twórców serwisu tymi słowami: "Problem - dwa miliardy użytkowników dziennie - takich jak ty- udostępniają informacje i nic z tego nie mają. To twoje materiały, twoja publiczność i powinieneś coś z tego mieć." Rozwiązaniem jest udostępnianie informacji na Tsu - im więcej ludzi obserwuje posty użytkownika i udostępnia je, tym więcej on zyskuje. Konkretnych stawek nie znalazłem, jest za to wyjaśniony podział zysków: 90% zarobionych przez post pieniędzy dla użytkownika, 10% dla Tsu. Jeśli ktoś udostępni post opublikowany przez innego użytkownika, jego twórca również dostaje on profit - będzie to 50% z 90%, jakie zarobi udostępniający. Kolejne procenty ma się od zysku osoby, która udostępni post od osoby, która już go udostępniła.

Przypomina to nieco piramidę finansową, ale bez konieczności płacenia, a w zamian za to trzeba zamieszczać ciekawe wpisy. Pomysł na Tsu pojawił się w 2013 roku, a jego twórcami są Sebastian Sobczak, Drew Ginsburg, Thibault Boullenger i Jonathan Lewin. Sieć tworzy każdemu użytkownikowi krótki nick, który inni mogą wykorzystać do dołączenia. Jako że Tsu nie ma jeszcze miesiąca, brak jakichkolwiek statystyk użytkowników czy przeciętnych zarobków. Póki co wiadomo, że na początek portal ma co najmniej 7 milionów dolarów na opłaty. Zapraszam do wypróbowania oraz pisania w komentarzach, jak podoba Wam się taka idea?


Zobacz również