Twitter chce konkurować z YouTube

Twitter z prostego serwisu do przekazywania krótkich wiadomości zmienia się powoli w sieć społecznościową. Po niedawnych nowościach nadszedł czas na uruchomienie własnego serwisu wideo.

Czy ma on szanse konkurować z YouTube, Vimeo i DailyMotion? Trudno to jednoznacznie ocenić, ponieważ jedną z nowości w Twitterze jest wbudowany odtwarzacz wideo, dzięki któremu filmiki zamieszczone w serwisie mogą być dołączane do wiadomości tekstowej lub też stanowić jej jedyną treść. Oczywiście nie obędzie się bez reklam zamieszczanych przed filmikami (a może także i w ich trakcie), czym Twitter chce przyciągnąć reklamodawców. Serwis budowany jest pod adresem video.twitter.com, jednak próba zalogowania się może zostać odrzucona, ponieważ nie została jeszcze uruchomiona oficjalna wersja usługi.

Premiera ma mieć miejsce w 2015 roku, ale dokładna data pozostaje póki co nieznana. Wiadomo jednak, że Twitter nie będzie wspierał żadnych klipów wideo z innych stron, więc jeżeli ktoś będzie chciał podzielić się w tweecie filmikiem, będzie musiał załadować go najpierw do serwisu wideo. Będzie on mógł mieć maksymalnie 10 minut długości i nic nie stoi na przeszkodzie, aby był jakości HD. Podobnie jak i w innych serwisach z filmami, także tu użytkownik będzie mieć dostęp do statystyk i danych dotyczących opublikowanych przez niego filmów.


Zobacz również