Tylko u nas! Wywiad z Tonym Hawkiem!

Jeden z naszych amerykańskich kolegów, redaktor "Tenacious Moses" z serwisu GamePro, przeprowadził wywiad z prawdziwą legendą skateboardingu, Tonym Hawkiem. Temat rozmowy? Najnowsza gra traktująca o szaleństwach na desce, Tony Hawk's Proving Ground. Oczywiście nie zabrakło również innych wątków... Chcecie wiedzieć gdzie jeździ mistrz? Jakiej muzyki słucha wykonując tricki? Co myśli o konkurencyjnej produkcji SKATE? Zapraszamy do lektury!

Jak przez kilka ostatnich lat zmieniał się Twój wpływ na gry z serii Tony Hawk's?

Mój wpływ na te tytuły od dłuższego czasu pozostaje niezmienny. Jest duży. Od kilku lat śledzę rozwój cyklu i podsuwam różne sugestie, uwagi co do skaterów, trików czy lokacji. Najtrudniejsze były prace nad pierwszą częścią THPS. Mieliśmy mało czasu, a ja musiałem w jakiś sposób dać panom z Activision i Neversoft pogląd na naszą (skateboarderów) kulturę. Na szczęście tę przeszkodę mamy już daleko za sobą.

Tony Hawk's Proving Ground

Tony Hawk's Proving Ground

W jaki sposób seria gier "Tony Hawk" wpłynęła na skateboarding?

Myślę, że te gry zainspirowały nowe pokolenie skaterów i znacznie rozpowszechniły wiedzę o skatingu. Teraz jest on bardziej rozpoznawalny wśród fanów klasycznych sportów.

Jaki jest Twój pomysł na ostatnią grę "Tony Hawk"?

Świetnie byłoby zobaczyć coś jeszcze bardziej interaktywnego. Próbowaliśmy stworzyć pady, które zachowywałyby się jak deski... Niestety, jak na razie, z marnym skutkiem. Mimo to, jestem bardzo zadowolony, że coraz lepiej udaje nam się wykorzystywać najnowsze osiągnięcia technologiczne, przede wszystkim możliwości PS3, X360 oraz Wii.

Z czego jesteś szczególnie dumny w Proving Ground?

Indy 900... Nadal nie potrafię ich kręcić, ale lubię żyć na krawędzi...

Tony Hawk's Proving Ground

Tony Hawk's Proving Ground

Jakie jest Twoje ulubione miejsce do jazdy w świecie rzeczywistym?

Moje ulubione miejsca to rampa "Boom Boom HuckJam" oraz skatepark za moim domem. Oba dają mi spokój i to, że nie odczuwam presji wyniku. Więcej, wreszcie mogę bez wstydu wywalać się podczas najłatwiejszych trików i nie zastanawiać się nad tym, że któraś z obserwujących osób wrzuci taki filmik na YouTube.

Czy słuchasz muzyki przed lub w trakcie jazdy na desce? Który wykonawca ostatnio najczęściej motywował Cię do jazdy?

Mam zapełnionego 80 gigowego iPoda, który gra cały czas. Przeważnie słucham NIN, Guns N' Roses, Jane's Addiction, The Clash i dużo starego punk rocka.

Gry "Tony Hawk" były o skaterze który dążył do statusu pro. Jakie rady możesz dać młodym fanom deski, którzy chcą dojść do mistrzowskiego poziomu?

Trzeba nieustannie rzucać sobie nowe wyzwania i wychodzić im naprzeciw. Nie da się zrobić kariery skatera robiąc jeden wypasiony trik. Trzeba ciągle podnosić poprzeczkę.

Tony Hawk's Proving Ground

Tony Hawk's Proving Ground

Jak odnosisz się do gry "SKATE", którą stworzyło EA Games ?

Cóż, wiadomo było, że ktoś wreszcie stworzy podobny produkt, że będzie próbował dołączyć do tych, którzy odnieśli sukces.

Czy nie martwisz się, że "SKATE" może usunąć w cień serię "Tony Hawk"?

Nie bardzo. Zajmujemy się tym od prawie 10 lat i nie zamierzamy odpuścić. Jestem szczęśliwy, że udało nam się stworzyć dzieło na tyle ciekawe, że przyciągnęło zainteresowanie innych firm. To dowodzi, że skating jako gatunek gier wideo zakorzenił się na dobre.

Jay Balmer reprezentujący firmę EA stwierdził, że "gry z serii Tony Hawk wyglądają jak skateboarding, ale nie czuć w nich skateboardingu". Zgadzasz się z tym?

Absolutnie nie. Nasza gra jest tak realistyczna i trudna, jak Ty chcesz żeby była. Zawodowi skaterzy grają w nią w taki sam sposób, w jaki jeżdżą, ja również... Zawsze można znaleźć mnie na rampach.

Ważną częścią zabawy w grach wideo jest to, że można wykonać w nich coś, co jest niemożliwe do zrobienia w rzeczywistości. Z tego powodu w naszych grach masz zawsze możliwość zostania kimś, o kim zawsze marzyłeś. Jeśli gra byłaby tak trudna, jak prawdziwa jazda na desce, to nie zrobilibyśmy nawet jej sequela. Wystarczy dodać, że aktualnie pracujemy nad dziewiątą częścią.

Tony Hawk's Proving Ground

Tony Hawk's Proving Ground

"SKATE" celuje w bardziej realistyczne podejście, natomiast "THPS" wydaje się być trochę przesadzony. Czy kiedykolwiek rozważaliście powrót do bardziej realistycznego stylu, chociażby takiego, jaki reprezentowała pierwsza część "THPS"?

Jak powiedziałem wcześniej, nasza gra jest na tyle prawdziwa, na ile chcesz żeby była. Dzięki niej mogę kręcić Indy 900, jeden z moich wymarzonych trików, bez martwienia się o to czy dobrze ustawiłem stopę albo czy skręcę kark jak mi nie wyjdzie...

Rozmawiał: Tenacious Moses (GamePro)

Tłumaczenie: Dominik Błaszczykiewicz


Zobacz również