Tylko wyszukiwarka

AltaVista przerywa budowę portalu i zamierza skoncentrować się na tworzeniu systemów wyszukiwawczych nowej generacji.

Zarząd firmy AltaVista poinformował o zmianie planów strategicznych i redukcji personelu o 25%. Popularny serwis nie będzie już portalem. Firma zamierza skupić wysiłki na tworzeniu systemów wyszukiwawczych trzeciej generacji. Ich zastosowanie umożliwi bardziej inteligentne odszukiwanie informacji w Internecie. Nowa wyszukiwarka ma inteligentnie "wyłuskiwać" dane z kontekstu zdań zawartych na witrynach WWW, nie opierając się jedynie na metatagach.

"Była to bardzo trudna decyzja. Uważamy jednak, że powrót do korzeni naszej działalności jest słusznym posunięciem. Każdego miesiąca na świecie powstają setki różnych portali. My natomiast zajmiemy się stworzeniem najlepszej na świecie wyszukiwarki internetowej" - powiedział prezes firmy Rod Schrock.

Ponadto poinformowano, że 4 wydzielone przed laty amerykańskie filie będą działać w ramach jednej struktury organizacyjnej. Restrukturyzacja ma spowodować, że amerykańska AltaVista zakończy rok finansowy 31 stycznia 2001 z zyskiem. Zapowiadane jest uruchomienie kolejnych oddziałów serwisu poza kontynentem amerykańskim. AltaVista ma być dostępna w 35. wersjach językowych. Obecnie ponad 55% z 65 mln osób odwiedzających AltaVistę miesięcznie łączy się spoza USA.

Więcej informacji: www.altavista.com/


Zobacz również