UOKiK nakłada na Polkomtel 4,5 mln zł kary. Chcieli nas oszukać, niech płacą!

Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Polkomtel karę w wysokości blisko 4,5 mln zł. Chodzi o wprowadzanie konsumentów w błąd podczas reklam usług prepaid.

Niektórzy producenci i dostawcy usług stosują w reklamach nieuczciwe zagrywki, których celem jest namówienie konsumenta na ich ofertę przy jednoczesnym zatajeniu informacji, które mogłyby odwieść go od podjęcia tej decyzji.

Wśród działających w ten sposób podmiotów znalazła się spółka Polkomtel, przeciwko której w 2010 roku UOKiK wszczął postępowanie zarzucając jej wprowadzenie konsumentów w błąd. Chodziło tutaj o reklamy dwóch ofert prepaid: 36,6 - być może nie zasłużyłeś na prezent i Profil Tanio do wszystkich (Simplus).

Analiza zebranych materiałów wykazała, że informacje umieszczone m.in. w ulotkach, spotach telewizyjnych oraz na plakatach i billboardach wprowadzały w błąd co do rzeczywistych opłat za połączenia. W reklamach operator podkreślał, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę. Jednocześnie w tych samych przekazach w sposób nieczytelny podawał, że promocją nie jest objęta jedna z sieci komórkowych. Zdaniem Urzędu, m.in. poprzez zastosowanie wielkości i koloru czcionki, a także tła i kierunku tekstu - informacje na temat wyłączenia z oferty jednego z operatorów były podane w sposób nieprecyzyjny, trudny do odczytania przez konsumenta i uniemożliwiły zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami. Ponadto w przypadku oferty 36,6 operator nie poinformował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu.

Biorąc to pod uwagę prezes UOKiK nałożyła na spółkę karę w wysokości 4 494 233 zł. Polkomtel oczywiście odwołał się od tej decyzji.

PTKC - zdaniem UOKiK kolejny macher

Kolejnym przykładem firmy nabijającej nas w butelkę jest operator sieci Orange - Polska Telefonia Komórkowa Centertel - który za łamiącą prawo kampanię reklamową Tylko SIM został w 2010 roku ukarany prze prezes UOKiK karą w wysokości 4 839 375 00 zł. Oczywiście operator odwołał się od tej decyzji, która, jak się właśnie dowiadujemy, została jednak podtrzymana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

_____________________

No i pięknie! Czekam z niecierpliwością na kolejne tego typu działania.


Zobacz również