Ubierz się z Motorolą

Przedstawiciele koncernu Motorola zapowiedzieli na ten tydzień premierę nowej technologii, umożliwiającej wyposażenie kurtek snowboardowych w telefony komórkowe i odtwarzacze multimedialne. W tym celu Motorola podejmie współpracę z firmą odzieżową Burton.

Kurtki, które ujrzą swiatło dzienne w drugiej połowie 2005 r., będą posiadać watowaną oprawę na telefony komórkowe i odtwarzacze muzyczne oraz zdejmowane głośniki w kapturze. Kontrolę nad nimi ma ułatwiać specjalne urządzenie na rękawie, dzięki któremu będzie można odbierać połączenia telefoniczne oraz wybierać pliki do odtworzenia. Stroje te mają wykorzystywać technologię bezprzewodowych połączeń Bluetooth. Żadna z firm nie podała kwoty inwestycji. Cena ubrań także nie jest jeszcze znana.

Motorola jest krytykowana za nienadążanie za rynkowymi trendami - w grudniu 2004 koncern spadł na 3. miejsce w rankingu największych producentów i sprzedawców telefonów komórkowych. Neil Strother, analityk w firmie Stat/MDR uważa, że w tej sytuacji pomysł z kurtkami wyposażonymi w telefony i przenośne odtwarzacze to próba zainteresowania ofertą firmy młodego pokolenia, które dysponuje coraz większą siłą nabywczą.

Zdaniem Strothera, pomysł ten nie wpłynie znacząco na poprawę wyników sprzedaży Motoroli, może jednak pomóc w promowaniu innej technologii firmy - telefonów z dostępem do internetowego sklepu muzycznego iTunes (pisaliśmy o tym w tekście "iTunes w telefonach Motoroli już w styczniu?").


Zobacz również