Ubisoft: Gry FPS są nieopłacalne

Ciekawe wieści od jednego z najpotężniejszych graczy na rynku elektronicznej rozrywki - francuskiego Ubisoftu. Znany w branży projektant, Phil Therien, stwierdził ostatnio, że jego firma odejdzie od produkcji gier z gatunku FPS. Według Theriena tego typu produkcje są mało opłacalne.

Phil Therien, jeden z głównych projektantów gier francuskiego Ubisoftu, stwierdził ostatnio, że jego firma znacznie ograniczy czas przeznaczony na produkcję tytułów z gatunku klasycznych gier FPS. Therien arggumentuje, że obecnie shootery nie przynoszą spodziewanych zysków i stają się po prostu nieopłacalne.

Przyszłość Ubisoftu?

Przyszłość Ubisoftu?

Oczywiście nie chodzi o to, że Ubisoft całkowicie odetnie się od gatunku FPS. Therien zaznaczył jedynie, że rynek shooterów stał się "zbyt wąski" by rywalizować na nim tak ostro, jak dotychczas.

Kontrowersyjne stwierdzenie padło tydzień temu, podczas wywiadu dla serwisu Eurogamer.net. W rozmowie z redaktorami, projektant dodał, że Ubisoft postara się tworzyć gry, które będą dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców (w przeciwieństwie do hardcore'owych shooterów).

Trzeba przyznać, że koncepcja nie odbiega znacząco od rzeczywistości. Wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży z ubiegłego roku - niepodzielnie króluje tam konsola Nintendo Wii oraz gry "familijne". Nic więc dziwnego, że producenci i wydawcy chcą skorzystać na tym procesie.

Osobiście mam tylko nadzieję, że nowy "casualowy" trend nie powstrzyma producentów przed opracowywaniem gier pokroju Call of Duty 4: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision), BioShock (Irrational Games/Take 2 Interactive), Gears of War czy Portal (Valve/EA)...


Zobacz również