Ubisoft: Tworzenie gier na PS3 nie jest trudniejsze od Xboxa 360

Od momentu gdy Playstation 3 pojawiło się na rynku, trwa zażarta dyskusja między największymi kolosami branży elektronicznej rozrywki. Wielu przedstawicieli znanych firm twierdzi, że produkcja gier na PS3 sprawia więcej problemów niż tworzenie na inne platformy. Ubisoft, prawdziwa potęga w branży gier, zaprzecza.

Przedstawiciele francuskiego Ubisoftu stwierdzili ostatnio, że "projektowanie gier na konsolę Sony Playstation 3 jest takim samym wyzwaniem jak w przypadku Xboxa 360 Microsoftu." Zaprzeczyli tym samym powszechnie panującej opinii, że konsola PS3 wymaga od producentów większego zaangażowania i czasu.

Yann Le Tensorer, jeden z producentów należący Ubisoftu (pracował m.in. nad Ghost Recon Advanced Warfighter) stwierdził:

"Programowanie gier na PS3 nie jest trudniejsze od tworzenia na Xboxa 360. To po prostu różne konsole. Niektórzy mogą twierdzić, że jest inaczej ponieważ jeszcze nie nauczyli się odpowiedniego sposobu i nie poznali zbyt dobrze technologii platformy Sony."

Yann dodał, że minie trochę czasu zanim producenci nauczą się robić gry na PS3 tak płynnie i szybko jak na Xboxa 360. Zaznaczył też, że tak samo było w przypadku PS2.


Zobacz również