Ulepszyć banery

Właściciele serwisów internetowych, w pogoni za większą liczbą odsłon, konstruują coraz bardziej skomplikowane, przykuwające uwagę strony, na których konwencjonalne banery przestają być atrakcyjnym elementem.

Tendencja do rozbudowywania i uatrakcyjniania stron internetowych przykuwającymi uwagę elementami multimedialnymi wymusza na twórcach banerów wzbogacenie swoich produktów w przynajmniej takim samym stopniu, by reklamy nie zginęły w gąszczu atrakcyjnych dla klienta wizualnych i dźwiękowych ozdobników. Firma Jupiter Communications twierdzi, że wydatki przeznaczone na tworzenie banerów wzbogaconych o aplety Javy, audio, wideo czy zaawansowane animacje (np. wykorzystujące technologię Shockwave Flash firmy Macromedia) do 2002 r. będą stanowić 60% ogólnych wydatków na reklamę online, czyli 5,3 mld USD z 8,8 mld USD zainwestowanych w reklamę internetową.

Największą przeszkodą dla pełnego rozkwitu multimedialnych banerów jest wciąż niewystarczająca przepustowość łączy. Z badań Jupiter Communications wynika, że 86% domowych internautów w Stanach Zjednoczonych korzysta z modemów 56 Kb/s lub wolniejszych, a tylko 4% posiada w domu szybkie, stałe łącze z Internetem. Odsetek internautów mogących swobodnie korzystać z multimedialnych banerów wzrośnie do 23% dopiero pod koniec 2003 r.


Zobacz również