Unreal II

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądać będą następne części Nierzeczywistego? Za jakiś czas będziemy mogli się o tym przekonać. Dotychczasowy producent (Epic Megagames) wraz z nową firma (Legend Entertaiment) pracują właśnie nad drugą częścią Unreala. Z informacji jakich udzielili wynika, ze znów przyjdzie nam spędzić długie godziny przed ekranem monitora.

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądać będą następne części Nierzeczywistego? Za jakiś czas będziemy mogli się o tym przekonać. Dotychczasowy producent (Epic Megagames) wraz z nową firma (Legend Entertaiment) pracują właśnie nad drugą częścią Unreala. Z informacji jakich udzielili wynika, ze znów przyjdzie nam spędzić długie godziny przed ekranem monitora.

Tym razem światem w którym przyjdzie się graczowi poruszać będzie odległy zakątek galaktyki. Wcielimy się w stróża prawa, którego głównym zadaniem będzie pilnowanie porządku w owym zapomnianym przez ludzi i Boga skrawku wszechświata. Pojazd którym przyjdzie się nam poruszać będzie dość już wysłużonym statkiem o nazwie Atlantis, a towarzyszami naszej podroży będą oficer Aida, mechanik Isaak i nawigator Ne’Ban. I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że na 7 planetach odkryto potężne artefakty, a wszystkie obce gatunki wykazały nagle niebywałe nimi zainteresowanie, co niechybnie doprowadziło do intergalaktycznej wolny. Jako stróż prawa musimy więc zająć się powstałym konfliktem. W drodze ku zwycięstwu trzeba będzie ochraniać cywili, odbijać zakładników i zdobywać wrogie bazy.

W odróżnieniu od pierwszej części Unreala, mapy nie będą już monotematyczne. Przyjdzie nam walczyć w tropikalnej dżungli, podziemnych tunelach, na zalanej lawą wyspie czy też na statku wroga. A wróg byle jaki z pewnością nie będzie. Autorzy stworzyli 24 kreatury z którymi przyjdzie się nam zmierzyć. Co ciekawe tylko jedna z nich będzie znana: wojownicy Skaarrj. Nie mamy jednak powodów do zmartwień, bowiem wyposażeni zostaniemy w 15 rodzajów broni. Pojawia się oczywiście stare, dobre giwery (miotacz granatów, rakietnica, machin gun) i kilka nowych „zabawek”.

Druga część Unreala niesie ze sobą rożne nowinki. Przykładowo strzelanie do wroga nie będzie już jedynym zadaniem gracza. Od czasu do czasu trzeba będzie postarać się o uzyskanie wskazówek od istot skorych do ich udzielenia (pod warunkiem oczywiście, ze zostaną one godnie potraktowane).

Grafika Nierzeczywistego zapowiada się wyśmienicie. Tym bardziej, że firmy które ją tworzą podzieliły się zadaniami i tak Epic zajmuje się silnikiem 3D a Legend całą resztą. Zapowiada się wiec pięknie wyrenderowany świat z idealnie dopracowanymi szczegółami, realistycznie wyglądającymi teksturami i naturalnymi ruchami postaci.

O trybie multiplayer wiadomo tylko tyle, że oprócz standardowych rozgrywek (botmatch, capture the flag) pojawi się jedna nowa, której zasad autorzy niestety nie podali. Trzeba będzie przekonać się o tym osobiście. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz będzie miał również możliwość wyboru charakteru postaci jaką będzie się poruszał i walczył. W zależności od tego wyboru rożne będą jego umiejętności i siła.

Jak zapewniają autorzy gra ma chodzić na Pentium II 450 Mhz i GeForce. Niestety aby sprawdzić, czy rzeczywiście da się pograć na takim sprzęcie przyjdzie nam czekać aż do początku 2002 roku.


Zobacz również