Unreal Tournament 2004

W najnowszej odsłonie Unreala nie wystarczy już tylko umiejętność fragowania przeciwników. Aby rządzić w sieciowych pojedynkach, konieczne będzie również sprawne prowadzenie pojazdów, a nawet statków kosmicznych.

W najnowszej odsłonie Unreala nie wystarczy już tylko umiejętność fragowania przeciwników. Aby rządzić w sieciowych pojedynkach, konieczne będzie również sprawne prowadzenie pojazdów, a nawet statków kosmicznych.

Przyzwyczailiśmy się już, że Electronic Arts co roku wprowadza nowe, auktualnione wersje gier sportowych. Do tej tradycji chce nawiązać firma Epic, racząca nas regularnie kolejnymi wydaniami Unreala Tournamenta, z każdym następnym podnosząca wyżej poprzeczkę w sieciowych pojedynkach. Tak przynajmniej planuje wiceprezes Mark Rein, według którego zabawa w UT 2004 przypomina bardziej sportową, drużynową rywalizację niż klasyczną strzelaninę FPP. Tym razem twórcy chcą zrobić sporo szumu wokół kolejnej odsłony gry, gdyż poprzednia część (UT 2003) nie spełniła oczekiwań graczy. Tytuł ten będzie zawierać wiele nowości, z czego sporą część wprowadzono na prośbę fanów. Autorzy przywrócili też elementy, znane z pierwszej części gry: tryb rozgrywki Assault, a wśród dostępnych postaci znów pojawi się złowrogi Skaarj.

Biegną tylko lamerzy

Prośby graczy zostały wysłuchane i spełnione: okrutny Skaarj w UT 2004 będzie nie tylko celnie strzelał, ale również jeździł pojazdami.

Prośby graczy zostały wysłuchane i spełnione: okrutny Skaarj w UT 2004 będzie nie tylko celnie strzelał, ale również jeździł pojazdami.

Najbardziej interesującą nowinką, wprowadzoną w UT 2004, są pojazdy, którymi można poruszać się po mapach. Pojawią się dwa modele samochodów. W jednym zmieszczą się trzy osoby: kierowca, pasażer ostrzeliwujący wrogów oraz ăkanonierÓ, obsługujący karabin maszynowy zainstalowany na stałe w tylnej części pojazdu. Drugi model oferuje miejsce tylko dla jednej osoby, pozwalając graczowi strzelać jedynie w kierunku, w którym porusza się auto. Trzecim z naziemnych wehikułów jest czołg. Ten stalowy kolos może zniszczyć jednym celnym strzałem inne pojazdy. Lekka broń praktycznie nie zrobi mu krzywdy. Jednak pancerz jest ciężki, a uzbrojenie waży dużo - czołg zatem porusza się powoli i jest przez to łatwym celem dla wyrzutni rakiet.

Jeśli znudzą ci się cztery kółka, w UT 2004 możesz również zasiąść za sterami jednej z trzech maszyn latających. Pierwsza to zwinny Skimmer, który wyglądem przypomina futurystyczny motocykl, ale unosi się nad ziemią. Drugi, jeszcze nienazwany pojazd, przypomina helikopter bojowy, co sprawia, że świetnie nadaje się jako wsparcie dla sił lądowych. Dla największych kozaków przygotowano myśliwiec kosmiczny. Ten model będzie jednak dostępny tylko w potyczkach rozgrywających się w przestrzeni kosmicznej.

Prawie Space Opera

W Unreal Tournament 2004 świętuje powrót tryb rozgrywki Assault, wymagający od ciebie przede wszystkim umiejętności taktycznych. Zadaniem jednej drużyny jest obrona budynku, podczas gdy przeciwnicy próbują zdobyć go w określonym czasie. Następnie zamieniają się rolami. Przykład: na mapie drużyna atakuje olbrzymi statek kosmiczny Skaarjów. Najpierw zbliżają się do celu na pokładzie okrętu bojowego i niszczą zewnętrzne instalacje obronne. Teraz drużyna może wylądować w hangarze. Potem krótka piłka - zaczyna się klasyczna walka turniejowa, pojedynki i polowania. Z kolei zadaniem Skaarjów jest jak najdłuższe opóźnianie lądowania wrogiego pojazdu - w tym celu ostrzeliwują go z broni stacjonarnej. Mogą również przygotować wrogiej ekipie gorące powitanie w hangarze, a w walce wspierają się myśliwcami, co sprawia, że gra zaczyna przypominać Freelancera. UT 2004 będzie zawierać co najmniej sześć map dla trybu Assault, między innymi fabrykę robotów zbudowaną na planecie Xan Kriegora, jednego z czempionów wśród botów z Unreala.

Krwawy szturm

Drugim, nowym trybem rozgrywki jest Onslaught, który zasadami najbardziej jest zbliżony do Capture-the-Flag. Różnica polega na tym, że należy jedynie zniszczyć obiekt chroniony przez wrogą drużynę, a nie jak dotychczas przejąć flagę przeciwnika i przenieść ją do własnego stanowiska. Obiekty będą dobrze chronione w oddalonych od siebie bazach, znajdujących się w dodatku na olbrzymich planszach. Duże odległości najłatwiej będzie pokonać, wykorzystując pojazdy naziemne i latające. Jak zapewniają autorzy, akcja nie będzie koncentrować się wokół baz. Na każdej mapie znajdziesz instalacje obronne (na przykład ciężkie, stacjonarne działa), pozwalające na zatrzymanie przeciwnika daleko od własnej kryjówki lub przygotowanie zasadzki. Pomogą w tym także nowe miny pajęcze. Te zwinne urządzenia czekają, aż wróg pojawi się w ich zasięgu, a następnie błyskawicznie zbliżają się do niego i wybuchają. Umieszczone w wysokiej trawie są praktycznie nie do wykrycia.

Więcej i lepiej

Oprócz nowych trybów rozgrywki UT 2004 oferuje również udoskonalony interfejs. Posiadacze headsetów (słuchawek z mikrofonem) mogą w czasie rzeczywistym komunikować się z innymi graczami zarówno w sieci LAN, jak i przez Internet. Jest to szczególnie przydatne dla klanów, które w ten sposób mogą lepiej koordynować swoje działania. Gra obsługuje dźwięk 3D, dzięki czemu będziesz wiedzieć (pod warunkiem że dysponujesz odpowiednią kartą dźwiękową), czy członek twojej drużyny znajduje się z lewej, czy z prawej strony. Projektanci całkowicie zmodernizowali menu i interfejs. Teraz będziesz mógł skorzystać z licznych filtrów w udoskonalonej wyszukiwarce serwerów, co ułatwi ci dotarcie do toczących się sieciowych pojedynków. Zintegrowany system Unreal-TV Match Broadcast umożliwi nawet setkom graczy przyglądanie się na żywo toczącym się zmaganiom. I to wszystko bez nadmiernego przeciążenia serwera. UT 2004 zawiera także rozbudowany system głosowania, za pomocą którego uczestnicy pojedynków będą wybierać tryb rozgrywki, mapę oraz reguły gry. System ten umożliwia dodatkowo wyrzucenie z serwera uciążliwych graczy, psujących zabawę. Ponadto Unreal Tournament instaluje kilka bonus packów, które dotychczas pojawiły się do UT 2003.

Unreal Tournament 2004

Rafał Janus: Powrót trybu Assault to dobra wiadomość. Bardzo intryguje mnie wprowadzenie pojazdów naziemnych i latających, które dobrze wpasowują się w koncepcję gry i powinny dostarczyć fanom sporo radości.

Gatunek FPP online

Premiera IV kwartał 2003

Producent Epic

Wrażenia Bardzo dobre


Zobacz również