Ustawienia prywatności - Facebook, Twitter, Google Plus i LinkedIn. Wszystko, co trzeba wiedzieć

Sprawdziliśmy ustawienia prywatności w czterech wiodących serwisach społecznościowych. Porównaliśmy 22 różne opcje związane z przechowywaniem i udostępnianiem danych na portalach Facebook, Twitter, LinkedIn i Google Plus.

Wśród osób korzystających z internetu na całym świecie niemal trzech na czterech internautów jest aktywnych w portalach społecznościowych. Wedle danych Pew Research Center największy przyrost użytkowników na serwisach tego typu datowany jest na 2005 rok. Serwisy społecznościowe stają się coraz ważniejszą częścią naszego życia, ale korzystanie z nich jest zagrożeniem dla naszej prywatności.

Warto wiedzieć, jakie mamy możliwości ochrony naszych danych. Porównaliśmy jak do kwestii prywatności podchodzą twórcy takich portali jak Facebook, Twitter, LinkedIn i Google Plus. Informujemy też, gdzie można zmienić konkretne ustawienia, co pomoże odzyskać kontrolę nad danymi udostępnianymi na swoim koncie.

Zobacz również:

Facebook: zmienianie widoczności publikowanych postów

Facebook: zmienianie widoczności publikowanych postów

Publiczna widoczność postów

Facebook: domyślnie po zarejestrowaniu nowego konta wpisy zamieszczone na portalu widoczne są tylko dla znajomych. Aby to zmienić należy przejść do menu Ustawienia | Prywatność | Kto zobaczy Twoje przyszłe posty?

Twitter: zaraz po założeniu konta wszystkie posty są publiczne. Użytkownik może ukryć swoje wpisy przed osobami postronnymi w menu Ustawienia | Bezpieczeństwo i prywatność | Prywatność | Zabezpiecz moje tweety. Dodane wiadomości będą widzieć tylko zaakceptowani przez użytkownika obserwujący.

LinkedIn: posty są publicznie dostępne. Aby to zmienić należy przejść do pola tworzenia nowej wiadomości i wybrać grupę odbiorców. W zaawansowanych ustawieniach profilu można też zmienić widoczność poszczególnych sekcji dla znajomych lub udostępniać je publicznie.

Google Plus: wszystkie posty są z początku publicznie. Zmiany tego ustawienia można dokonać pisząc nową aktualizację statusu. Wystarczy zacząć wpisywać nazwę kręgu znajomych, którym chcemy udostępnić informacje i wybrać go z rozwijanej listy. Więcej o kręgach można przeczytać na stronie pomocy Google.

Wyszukiwanie użytkownika

Facebook: inni użytkownicy portalu mogą wyszukać profile wykorzystując adres email lub numer telefonu. Można to zmienić wchodząc w menu Ustawienia | Prywatność | Kto może mnie wyszukać?

Twitter: użytkownika można wyszukiwać za pośrednictwem adresu email lub numeru telefonu. Zmiany tego ustawienia można dokonać w menu Ustawienia | Bezpieczeństwo i prywatność | Prywatność | Odnajdywanie.

LinkedIn: LinkedIn nie pozwala na wyszkiwanie użytkownika po numerze telefonu lub adresie e-mail.

Google Plus: użytkownik nie ma wpływu na to, jak użytkownicy mogą znajdować jego profil.

LinkedIn: przyjmowanie zaproszeń do znajomych

LinkedIn: przyjmowanie zaproszeń do znajomych

Dodawanie do znajomych

Facebook: domyślnie wszyscy mogą wysłać użytkownikowi zaproszenie do znajomych. Można to zmienić wchodząc w menu Ustawienia | Prywatność | Kto może się ze mną kontaktować?

Twitter: nie ma się wpływu na to, kto może dodawać profil użytkownika do obserwowanych. Można za to zabezpieczyć konto i dać dostęp do wiadomości wybranym osobom.

LinkedIn: w menu Ustawienia prywatności | Komunikacja można wybrać, kto może wysyłać do użytkownika zaproszenia do znajomych.

Google Plus: nie da się kontrolować tego, kto może zacząć obserwować profil.

Wysyłanie wiadomości

Facebook: na Facebooku są dwie skrzynki na wiadomości. Do głównej skrzynki trafiają wiadomości od osób dodanych do znajomych lub osób, które użytkownik może znać. Do skrzynki Inne trafiają wiadomości od nieznajomych. W menu Ustawienia | Prywatność | Kto może się ze mną kontaktować? można zmienić wybrać poziom filtrowania takich wiadomości.

Twitter: na Twitterze domyślnie odbierane są wyłącznie wiadomości od osób, które użytkownik obserwuje. W ustawieniach można jednak wybrać opcję, która pozwoli odbierać wiadomości od wszystkich użytkowników portalu. Więcej informacji na temat prywatnych wiadomości można znaleźć na stronie Twittera.

LinkedIn: zmiany opcji dotyczących tego, jak mogą się kontaktować z użytkownikiem inni członkowie społeczności LinkedIn można dokonać w menu Ustawienia prywatności | Komunikacja Wybierz rodzaj wiadomości, które chcesz otrzymywać.

Google Plus: w menu Ustawienia | Profil można wyłączyć możliwość wysyłania prywatnych wiadomości przez innych użytkowników

Google Plus: widoczność listy kontaktów

Google Plus: widoczność listy kontaktów


Zobacz również