Uwaga, szef czuwa

Badanie przeprowadzone przez American Management Associacion wykazuje, że prawie trzy czwarte firm monitoruje używanie Internetu przez swoich pracowników.

Jak dowodzą wyniki badań przeprowadzonych przez American Management Associacion, prawie trzy czwarte amerykańskich firm monitoruje aktywność internetową swych pracowników. Monitoring obejmuje, poza korzystaniem z poczty elektronicznej i zasobów Internetu, także używanie służbowego komputera i rozmowy telefoniczne. Obecnie 38% firm przyznaje się do przeglądania e-maili pracowników - liczba ta potroiła się od 1997 r. "Najbardziej zaskakujące jest to, że 54% firm śledzi także połączenia internetowe" - mówi Eric Rolfe Greenberg z AMA. - "Nie myślałem, że ten odsetek będzie tak wysoki" - dodaje. Greenberg przewiduje, że ta liczba może wzrosnąć i zwraca także uwagę na problem spadku produktywności lub morale pracowników korzystających ze służbowego dostępu do Internetu. 20% firm zwalniało bowiem pracowników z powodu niewłaściwego korzystania z sieci.

Nie wszyscy analitycy się jednak z nim zgadzają. Doug Fowler, prezes SpectorSoft, firmy produkującej oprogramowanie nadzorujący korzystanie z komputerów, uważa, że w rzeczywistości niewiele firm śledzi ruchy pracowników w sieci. "Raczej wchodzi tu w grę użycie filtrów lub innych sposobów umożliwiających zablokowanie dostępu do niektórych witryn" - mówi D. Fowler.


Zobacz również