Użytkownicy smartfonów nie przywiązują się do marki

Rynek smarfonów rośnie w szybkim tempie i ma przed sobą dobre perspektywy, jednak producenci będą musieli walczyć aby utrzymać swoich klientów - właściciele nie są lojalni wobec marek posiadanych przez siebie aktualnie urządzeń - wynika z badania GfK.

Aż 56% właścicieli smartfonów z najważniejszych rynków światowych jeszcze nie wie, jaką markę telefonu wybierze podczas następnych zakupów, lojalnością wyróżniają się jedynie użytkownicy sprzętu Apple.

Firma badawcza GfK przeprowadziła ankietę wśród 2,6 tys. użytkowników telefonów komórkowych w Brazylii, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA i Chinach.

Funkcjonalności takie jak Wi-Fi, GPS czy kamery o wysokiej rozdzielczości są już powszechne, właściciele telefonów z dostępem do internetu są coraz bardziej zainteresowani łatwością dostępu do atrakcyjnych usług i aplikacji (często przez app stores).

Jedynie 25% właścicieli smartfonów planuje nie zmieniać systemu operacyjnego działającego w ich telefonach. Najbardziej lojalni są użytkownicy Apple’a - aż 59% nie zamierza niczego zmieniać, a najmniej - korzystający z oprogramowania dla telefonów firmy Microsoft - jedynie 21% go nie zmieni.

Wśród użytkowników BlackBerry Research in Motion, 35% zamierza pozostać użytkownikami marki, spośród użytkowników telefonów pracujących na oprogramowaniu Google Android - 28%, a użytkowników telefonów Nokii z systemem Symbian - i 24%.

Z badania wynika także, że 37% właścicieli telefonów komórkowych (ta część badania nie objęła rynku chińskiego) zamierza kupić sobie jako następny telefon smartfona. Sprzedaż tego typu urządzeń niemal podwoiła się w III kw. br. i można spodziewać się wzrostu o ponad 50% w całym 2010 roku - wynika z danych Gartnera. Rynek telefonii komórkowej wzrośnie w wolniejszym tempie - o 30%.


Zobacz również