Użytkownicy tabletów nie lubią płacić za newsy

Większość użytkowników tabletów jest niechętna płaceniu za korzystanie z serwisów informacyjnych - tak wynika z najnowszych badań.

iPad

Z badań Pew Research Center wynika, że ⅓ użytkowników tabletów bezpośrednio lub pośrednio chce mieć dostęp do serwisów informacyjnych za darmo.

Tableciarze często korzystają z newsów

Przebadano 1159 użytkowników tabletów. Aż 894 z nich korzystało codziennie z serwisów informacyjnych na swoich tabletach. Tylko ⅓ użytkowników płaciła bezpośrednio lub pośrednio za informacje. 14 proc. użytkowników tabletów zapłaciło bezpośrednio za newsy. Tymczasem 23 proc. korzystało z płatnych cyfrowych subskrypcji. Razem stanowi to 37 proc. Margines błędu to 5,5 proc.

Dobra i zła wiadomość dla wydawców

Większość z tych, którzy nie płacili za informacje, nie chciałoby płacić nawet jeżeli byłoby to jedyne możliwe rozwiązanie, by zdobyć informacje ze swoich ulubionych serwisów. Jednak jest też dobra wiadomość dla wydawców. Obecnie większy procent użytkowników płaci za treści w porównaniu do poprzednich badań.

Newsy to druga najpopularniejsza czynność na tabletach

Badania wykazały, że czytanie wiadomości, pogłębionych artykułów i komentarzy jest drugą najpopularniejszą czynnością wykonywaną na tabletach (53 proc. badanych) - zaraz po ogólnym serfowaniu w internecie (67 proc.). Co ciekawe, 30 proc. użytkowników tabletów przyznało, że teraz częściej szukają informacji niż w czasach, kiedy nie mieli tabletu.

Premiera iPada zmieniła świat

Minęło dopiero 18 miesięcy po prezentacji iPada a już 11 proc. dorosłych Amerykanów korzysta z jakiegoś tabletu. Tabletowa ofensywa prowadzona przez producentów z pewnością podniesie ilość użytkowników i zwiększy konsumpcję treści informacyjnych w internecie.


Zobacz również