Użytkownicy zamkniętego MobileMe stracą dodatkowe miejsce w Apple iCloud

iCloud to nie jest pierwsze rozwiązanie chmurowe od firmy Apple. Znacznie wcześniej użytkownicy urządzeń z logo nadgryzionego jabłka mogli korzystać z usługi MobileMe. Wraz z nadejściem iCloud została ona jednak porzucona, ale Apple zadbało o swoich użytkowników dając im w prezencie gigabajty na dane. Niestety, pod koniec września aby dalej korzystać z dodatkowej przestrzeni w iCloud będzie trzeba za nią zapłacić.

Wraz z nadejściem nowoczesnej chmury iCloud, poprzednie rozwiązanie firmy Apple o nazwie MobileMe zostało zamknięte. Jednak użytkownicy nie zostali pozostawienia na lodzie. Blisko rok temu firma dała im w prezencie aż rok ważności konta iCloud - 10, 20 lub 50 GB przestrzeni, w zależności od tego, jakiej wyoskości abonament MobileMe mieli wcześniej wykupiony. Niestety użytkownicy MobileMe stracą ten bonus z dniem 30 września.

Na ten dzień Apple wyznaczyło bowiem koniec okresu promocyjnego. Użytkownicy, którzy aktywnie korzystają z możliwości jakie dają dodatkowe gigabajty w chmurze iCloud, będą zmuszeni albo przestać korzystać z niektórych udogodnień, albo po prostu zapłacić za dodatkowe gigabajty. Darmowe konta dostają dostęp do 5 GB przestrzeni, a przekroczenie tej granicy spowoduje, że iCloud może czasowo przestać działać.

Przy tym samej decyzji nie ma co się dziwić. W końcu firma i tak poszła na rękę użytkownikom, wielokrotnie odkładając w czasie moment wyłączenia darmowych kont. Nawet jeśli tym razem okres ten nie zostanie po raz kolejny przedłużony, to trudno mieć do Apple pretensje.

<div> </div>


Zobacz również