VR Awards 2016: relacja z wręczenia nagród

To były pierwsze tego rodzaju nagrody. Co ważne, skupione na polskich firmach i twórcach.

Branża wirtualnej rzeczywistości wciąż jest dość młoda, więc i nagrody dla niej to nowość. Często mamy do czynienia z produktami na granicy gry i filmu, ale przecież VR-owe rozwiązania wspierają też na przykład medycynę.

Piszę o tym dlatego, że ciekaw byłem, jakie kategorie wymyślą organizatorzy. Wybrnęli całkiem nieźle, choć moim zdaniem zabrakło choćby nagrody dla sprzętu (mamy przecież polskie rozwiązania).

Uroczystość odbyła się w warszawskim Kinie Elektronik, a w rolę prowadzącego wcielił się Michał „Krooger” Cichy, człowiek wygadany, ale na scenie zawsze opanowany, potrafiący nawet ewentualną wpadkę obrócić w żart. Być może znacie go z licznych imprez gamingowych, które prowadził, a także mediów związanych z grami, bo współpracował z nimi kilkanaście lat.

Wspomnę może jeszcze, że pierwszy raz byłem też na wręczeniu nagród, w czasie którego zwycięzca, na scenie, podczas podziękowań, robił sobie… selfie w 360 stopniach, używając kamery sferycznej. I żeby nie trzymać was dłużej w niepewności, przedstawię listę wygranych.

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR Experience:

PLAY, MELT i MEDIACOM za projekt „PLAY INVADERS”

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR for Business:

FREAM za projekt EVRYPLACE

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR for Entertainment:

BLOOBER TEAM za projekt LAYERS OF FEAR: SOLITUDE

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR for Art:

11TH DIMENSION za projekt: DE PROFUNDIS – BEKSIŃSKI VR

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR for Science:

IMMERSION za projekt WYCIECZKA PO ORGANIZMIE

Zwycięzca VR Awards 2016 w kategorii VR Fresh Idea:

BERRYLIFE za projekt V-ART

VR Afterparty

Bankiet odbył się w niezwykle przyjemnym, choć trochę dziwnym miejscu nazwanym DiscoVR, które łączy w sobie klub i salon gier.

Obok baru stały więc automaty z grami retro (żeby wspomnieć choćby Street Fightera), a w części z goglami VR dla zwiedzających można było sprawdzić między innymi aplikację dla Samsung Gear VR, która pozwalała wziąć udział w wieloosobowym kinowym seansie.


Zobacz również